Geluid van Computer naar Televisie werkt niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Kan iemand mijn helpen ik heb sinds eergister een televisie gekocht.
die moet als een soort monitor dienen voor films in hd.

Mijn televisie is Sony KLD32ex402.

Nou heb ik de handlijding in mijn hand en die zegt me dat ik via een MM Jack stekkertje van computer naar PC/HDMI 1 in moet dat heb ik gedaan.

maar ik krijg geen geluid zowel op hoofdtelefoon of stereo aansluiting op me computer niet.

het probleem is mijn videokaart heeft alleen 2x Dvi ingangen en dus geen hdmi dus er word geen geluid mee gestuurd naar de televisie.
ik heb dus een converteer gekocht die Dvi omzet in hdmi ingang.

kun iemand mijn helpen?.:D

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zo moet je het ook niet doen.
Als het goed is heb je op je laptop toch wel een HDMI-aansluiting?
Zo ja, dan moet je een kabel tussen die HDMI en de HDMI-ingang van de tv doen.
Je kunt ook proberen een kabeltje tussen de externe speakers of hoofdtelefoon van je laptop en de audio-in aanlsluiting op je tv.

het is geen laptop maar een desktop.
maar dvi stuurt geen audio signaal door.

ik heb nu een kabeltje met 2x mannetje die ik in de stereo doe van mijn computer.
en in de PC Audio input van mijn televisie.

Alleen geeft die geen audio door.
terwijl volgens de gebruiksaanwijzing het zo wel moet?

zo ziet mijn televisie van achter er uit.
[smallIMG]http://crime-ware.nl/BILD0020.JPG[/smallIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
Jaha ...

Alleen: HDMI geeft wél audio door, naast beeld.
Als je dus op je TV een HDMI-kanaal selecteert, wordt vanuit dát kanaal audio verwacht. En dat krijgt hij niet, want je hebt een converter gebruikt op de grafische kaart van DVI naar HDMI en die geeft géén audio door ....

Als je op je tv kijkt, zie je een VGA-ingang zitten, met daaronder (rood en wit) voor audio-in.
Je moet dus een verloop DVI-VGA hebben en de audio daarop aansluiten en dat kanaal op je tv kiezen (zal waarschijnlijk iets van 'VGA' of 'RGB' of 'Computer' zijn

Laatst bewerkt:
ik snap je niet meer.
Vga en Dvi geven toch geen audio door?
naast de vga aansluiting zie een digitale audio in.
daar onder zit PC/HDMI 1 Audio in aansluiting die is bedoeld voor een jack kabel.
die heb ik maar die geeft tot nu toe niks aan geluid ook als ik de geluid source verander naar PC op mijn televisie.

Laatste keer:

Verloop DVI-VGA naar VGA-in op je pc
Audio uit (hoofdtelefoon) op pc naar audio-in op je pc (daar slaat die aanduiding ook op: de rooie en de witte)

De rest is voor jou niet van toepassing, want beide 'optisch'

Maar ik wil wel een Digitaal hd beeld behouden dus vga is geen oplossing.
maar ik moet dus een Tulp stekker gaan kopen rood en wit.

ik heb wel de mogelijkheid op mijn geluidskaart om tulp stekkers aantekunnen sluiten.

ik heb net bij iemand van marktplaats een jack naar Tulp rood en tulp wit gehaald maar dit werk niet?

wat kan ik nu nog doen?

ik heb een nieuwen gekocht maar die werkt dus ook niet.
ik heb de jack mm in me hoofdtelefoon gedaan en de rca kabel in me televisie.
maar nog steeds geen geluid.

want je hebt een converter gebruikt op de grafische kaart van DVI naar HDMI en die geeft géén audio door ....
DVI kan wel degelijk audio doorgeven naar HDMI. DVI geeft hetzelfde digtale signaal als HDMI door. ATI was reeds vroeg met het inbouwen van geluid doorgave via de videokaart. NVIDIA deed dat met een kabeltje naar het moederbord of geluidskaart toe. Tegenwoordig zit het in de NVIDIA kaarten.

Je zal wel bij de geluidsinstellingen aan moeten geven dat het geluid via de videokaart doorgegeven moet worden.

als ik instel geluid via hdmi op mijn computer en op mijn tv dan hoor ik nog steeds niks.

Laatst bewerkt:
Geeft je pc wel geluid zelf? Staat je videokaart "geluid" wel bij de geluidsinstellingen?

attachment.php

Bijlagen

• HDMI geluid.jpg
    HDMI geluid.jpg
    32,1 KB · Weergaven: 146
Laatst bewerkt:
ja want als ik een hoofdtelefoon er in doet hoor ik gewoon geluid.

Was nog bezig met mijn bericht, dus er staat wat bij.

ik heb via de tulp aangesloten en zo HD stereo aangezet maar nog steeds geen geluid.

zo pc
fgfff.jpg

zie achterkant tv
BILD0036.jpg

Laatst bewerkt:
Met tulip moet het geluid over de hoofdtelefoon ingesteld worden. Mogelijk zul je op de TV zelf moeten aangeven waar de geluidsbron zit. Al geprobeerd om de rode en witte tulip op de rode/witte aansluiting van Component te doen, dat is namelijk een ingang. Die ander rode en witte is uitgang om het geluid van je tv naar een versterker/receiver te doen.

ja dat heb ik geprobeerd en dat werkt wel maar dan heb ik geen beeld.

Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.
Misschien is het bovenstaande nu duidelijker, in plaats als reden onder je bericht aanpassingen.;)

Je hebt dus kennelijk geen ingang, die je als bron kan toewijzen in je TV. Over HDMI heb je puur MP3 getest of ook een Dolby/DTS film?

Puur mp3 als bestand op mijn computer ja heb ik gedaan.
mp3 als ipod of zo nog niet want ik weet niet hoe.

een dolby/dts film? wat is dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan