geluid van de achterste spekers harder zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Ik het een Creative XFI platium geluiskaart met de nodige extra meegeleverde hardware en software en aftandsbedieing.

Alles werkt wel goed echter het volume van de achterste speakers, dus de rear speakers staat te zacht. Hoe kan ik het harder zetten zodat ik het goed kan horen.

Ik heb het zelf al geprobeerd met het menu balkje wat standaard boven het buroblad staat en dan de optie THX Setup-console. Daar zie je een mannetje in de kamer zitten en kan je de speakers testen. Ze doen het wel maar ik kan daar het volume van de rear speakers niet hoger zetten. Ook heb ik al geprobeerd met kalibratie daar kan je getallen invoeren. ik heb de voorspaekers al dichtgezet ) op -12) en de achter op 0 maar ook dat helpt niet.

Heeft iemand anders nog een idee?

Ik heb even op google gezocht, ik lees hier ergens dat je met Creative Entertainment Center per speaker het volume kunt instellen. Kan helaas geen plek vinden waar je dit kunt downloaden/kopen. Heb je dit misschien bij je geluidskaart gekregen?

geluid achterste boxen harder zetten

nee wel creative media source die staat nu boven aan mijn buroblad. verdert niets

Als goed is heb je rechts onder in de Taakbalk een Icoon ervan staan,open dat met Links klikken er staat iets van EAX ,daarmee kan je doormiddel van een schuif het geluid iets naar achteren plaatsen.

achterboxen harder zetten

nee dat kan niet geloof ik. Ik kan in dat scherm b.v. een concert zaal of een theather of een amfitheather of iets anders kiesen en de daarbij horende effecten via een schuifbalk. Dit is echter alleen voor de effecten. Niet voor muziek van een cd of zo. Hij staat wel op surround en 3d surround.

Je hebt de Software die er bij zit geinstalleerd?
Zo ja via start eens kijken welke onderdelen er zijn,daarin kan je vinden,wat ik bedoel

achterboxen harder zetten

Ik heb alle software die erbij zat geinstalleerd en als ik naar Start programma's ga dan zie ik het volgende lijstje:

Creative Entertainment Centre
Creative Media toolbox
Creative Soundblaster X_FI
Creative systeem informatie
schermweergave
en verder registratie en registratiegegevens

Ik de taakbalk zit bij de klok een icoontje vopor volumescherm.

Creative Entertainment Centre...hierin moet EAX of soortgelijk onderdeel in zitten

Creative Entertainment Centre...hierin moet EAX of soortgelijk onderdeel in zitten

nee dat niet dan krijg je eenscharmpje voor de afstandsbediening, en vragen ze waar je muziek is opgeslagen en of de afstandsbediening met windows moet meestarten. meer niet

Denk dat de boel nog op analoog staat, zoek eens de instelling om hem op digitaal te zetten, kun je elke box, apart instellen, op analoog niet, die is er voor maximaal 2.1 systemen.

Denk dat de boel nog op analoog staat, zoek eens de instelling om hem op digitaal te zetten, kun je elke box, apart instellen, op analoog niet, die is er voor maximaal 2.1 systemen.

Ik kan het zo nog niet zo snel vinden wel zie ik: FlexiJack modus die kan ik wel op de digitale I/0 zetten of anders in de mic-in/line-in.
Verder staat se Sample frequentie digitale uitvoer op 48 khz inplaats van 96 khz. Moet ik dat veranderen?

verder vind ik geen instellingen voor digitaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan