Geluid van de WII en digitale ontvanger via speakers surround set

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janneman12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Hallo,

Ik wil graag het geluid van mijn WII en mijn digiale ontvanger via mijn Pioneer surroundset laten lopen.
De WII is via een WII component kabel verbonden met de TV. Mijn digitale ontvanger betreft een Humax IR-FOX C
De digitale ontvanger heeft de volgende aansluitmogelijkheden:
Cable in
TV/VCR
TV SCART en VCR SCART
RS-232C
S/PDIF

Mijn home cinema set heeft de volgende aansluitmogelijkheden
Optical in Line2
6 witte en rode aansluitingen waar tulp stekkers in gaan. Bovenste rij wit en onderste rij rood. Bij de eerste 2 witten staat IN en de derde witte staat OUT
Scart aansluiting

Mijn Tv een Sony Bravia heeft de volgende aansluitmogelijkheden.

2 keer Scart
2 keer HDMI
2 keer rood/wit voor tulpstekkers

Kan ik mijn apparatuur ook via HDMI met elkaar verbinden. Is HDMI alleen voor beeld of ook voor geluid.

Wie kan en wil me helpen.
Bij voorbaat dank.

Welkom op Helpmij.:)

HDMI kan ook geluid doorgeven. Ik heb hier een Denon (2307 AV/receiver) en heb daaraan de PS3 via HDMI de digitale decoder via HDMI op aangesloten. Vanaf de Denon een HDMI kabel naar mijn Full HD tv aangesloten. Van beide krijg ik dus het geluid vanuit de receiver en het beeld op de tv. Het is wel afhankelijk of je receiver HDMI out heeft, voor naar de TV.

Hallo,

Bedankt voor het reageren. In mijn bericht wat ik gepost heb kun je zien wat voor aansluitmogelijkheden mijn apparatuur heeft.
Hoop dat je me verder wilt helpen. Kan ik mijn Home cinema set verbinden met mijn tv via een HDMI kabel?

zit er een optical out aansluiting op je tv?
dan zou je de Wii op je TV aan kunnen sluiten met je component kabel, en vanuit je TV met een optische kabel naar je surround set.

De Humax kun je digitaal aansluiten op je Homecinema, dan kun je surround geluid horen (als dat wordt meegezonden, bij films bijvoorbeeld). Hiervoor heb je alleen een niet al te dure converter nodig, van S/Pdif naar optical, zoals deze:
http://www.allekabels.nl/Optische-Kabels/5/1425/Converter.html

De Wii heeft geen digitale audio uitgang, alleen analoog. Hiervoor gebruik je een rood/witte tulp ingang (Line1?)

Beeld verbindingen (video) zijn bij beide apparaten analoog, dus gebruik je daarvoor SCART.
HDMI wordt niet ondersteund op Wii en jouw Humax. Component is alleen voor beeld, niet voor geluid.

Heb het geluid van de WII inmiddels via mijn surroundset lopen. Heb tussen mijn surroundset en de Tv een kabel geplaatst met aan beide kanten 2 tulpstekkers. Nu alleen nog mijn digitale ontvanger. Ben vanmiddag bij een bekende elektronica zaak geweest en die vertelden me dat ik het geluid van mijn digitale ontvanger via mijn surroundset kan laten lopen dmv een kabel. Deze wordt bij de ontvanger in de S/PDIF gestoken en in de surroundset in de aansluiting Optical in. Klopt dit wel? met die tulpstekkers snapten ze ook niets van.

Kan ik wel mijn TV via HDMI aansluiten op mijn surrounset dan. Surroundset heeft geen HDMI aansluiting. Misscien dat er iets is van HDMI naar scart of iets dergelijke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan