geluid van laptop op lcd tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

SHIMANSKI33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
ik heb z'n kabel gekocht maar hij werkt niet. ik heb naast de vga aansluiting op mijn tv wel een aparte geluids aansluiting voor een pc zitten als ik die kabel daar in doe geeft hij geluid maar het is geen tulp aansluiting dus stekker blijft niet zitten ik dacht dat het ook een minijack aansluiting was maar dat werkt niet,want dat heb ik ook geprobeerd

Laatst bewerkt:
Ik ga ervan uit dat je geen audioaansluiting op je laptop hebt of een HDMI aansluiting.

Het gemakkelijkst gaat dit dan met een kabel waar aan de ene kant een jack-plug zit (koptelefoon) en aan de andere kant een tulpstekker.

premium_3-5-m_2_tulp-m.jpg

Je plugt de ene kant in je koptelefoon-uitgang van je laptop en de andere kant op je audio ingang in je TV.

Verwacht echter geen super Dolby geluid, maar het werkt prima.

Het gemakkelijkst gaat dit dan met een kabel waar aan de ene kant een jack-plug zit (koptelefoon) en aan de andere kant een tulpstekker.

Verwacht echter geen super Dolby geluid, maar het werkt prima.

Een kleine toevoeging, voordat je met de verkeerde stekker thuis komt. Officieel gezien is de koptelefoonaansluiting op de laptop een mini-jack aansluiting. De grote broer Jack-aansluiting wordt namelijk nog steeds gebruikt in de audiowereld.

Verder zie je op bovenstaande afbeelding ook 2 draden. Dus 2 kanalen ofwel Stereo. Er zijn pc's en laptops die geven de mogelijkheid tot Dolby. Dit doen ze dan door naast je koptelefoon uitgang, ook de microfoon en audio-ingang als audio uitgangen te gebruiken. Op die manier heb je dus 6 kanalen en kun je Dolby krijgen. Of dit ook bij jou kan is afhankelijk van je laptop, en staat mogelijk in de handleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan