geluid van motortje

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzolini

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Toen ik mijn pc aantsteekte merkte ik op dat hij lawaai maakte alsof een motortje bezig aan het draaien is.

Mijn vriendin had hem doordat lawaai eerder op de dag afgelegd.

Kan iemand zeggen of er iets fout is met de hardware? Zo ja wat moet ik doen zo nee hoe verklaar je het tijdelijke lawaai van pc?

Alvast dank bij voorbaat voor uw antwoord.

maak hem eens voorzichtig van binnen schoon.

en wat voor processor heb je? Bij P4 zijn er koolers nodig die soms nogal veel geluid produceren

Wat ook zou kunnen is dat de fan die op je CPU aan vervanging toe is. Of een druppeltje olie wil ook wel eens helpen.

Hallo

Heel waarschijnlijk is er een ventilator die droog draait , na enige tijd wordt het vet in de betrokken ventilator zijn rollementjes/busjes terug ietsje vloeibaarder , door de verhoogde werkingstemperatuur , waardoor het lawaai vermindert of ophoudt.

Wat ik zou doen:

Systeem laten afkoelen , deze openen , h.d.d. zonder voedingsspanning zetten "molex" plug afkoppelen , en betrokken systeem opstarten .

Nu zie je/hoor je welke ventilator de oorzaak is ....

Deze vervangen door een ander exemplaar , of .... deze eens smeren d.m.v. 1 of 2 druppeltjes dikke motorolie (rollementen/busjes) zijn toegangkelijk na verwijderen van afdekstickertje.

Terwijl betrokken systeem toch geopend is , deze stofvrij maken , en eventueel alle ventilatoren eens een druppeltje olie geven kan uiteraard geen kwaad.

Niet vergeten om de h.d.d. terug van voedingsspanning te voorzien na deze interventie.

Indien je dit niet aandurft , eventueel een lokale "computerkennis" vragen of hij dit voor je wil doen ???

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan