Geluid van pc bromt

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarlsBro

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo!

Ik zit hier helaas met een probleem!
Het geluid van mijn pc bromt.
Ik gebruik de front output en deze gaat via mijn versterker naar mijn boxen.

Wat ik al geprobeerd heb:

1. Alle kabels vervangen
2. in plaats van aansluiten aan mijn pc, aan mijn mp3 speler aangesloten. hier was Geen brom.(dus het moet aan de computer liggen)
3. computer aan de verwarming geaard.
4. instellingen van het geluid goed bekeken, maar alles staat goed..
5. flink gezocht op forums maar niets gevonden wat ik nog niet geprobeerd heb.

Het gaat om deze versterker: http://www.markt.de/grevenbroich/vo...neous+twin+drive/recordId,ec966960/expose.htm
geluid komt gewoon uit het moederbord.
en ik gebruik kwa software de Realtek HD audio

Ik hoop echt heel erg dat iemand me kan helpen!!
alvast bedankt!

Ik wil trouwens nog even toevoegen dat ik pas een defecte voeding heb gehad, en deze heb vervangen.

Modedit: de twee berichten samengevoegd, aanvullingen kun je doen via de knop "bericht aanpassen"

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Aan de verwamming geaard vraag me af of dit voldoende is probeer het eens op een geaard wcd denk dat die beter aard

hoi,

Dankje voor je reactie,
Ik heb helaas geen wcd in de buurt....

alleen pc aarden gaat niet helpen op deze manier.

Je kan een losse geluidskaart proberen ..

En als je nu inplugt op de achterkant van de PC, dan nog steeds brom?

Meest voorkomende oorzaak van een brom in de speakers is als er een stroombron in de buurt staat. Een PC voeding, een oplader van een telefoon, e.d.
Haal eens alle niet nodige apparatuur uit de stroom en controleer of je dan nog dit probleem ervaart.
Daarnaast kan je proberen om de versterker er tussenuit te halen indien mogelijk, het kan zijn dat daar een defect in zit die dit probleem veroorzaakt.

Dit gebeurd bijvoorbeeld ook als je het basisstation van een draadloze telefoon naast een internet modem hebt staan, dan krijg je een brom op de lijn te horen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan