Geluid van PC op PCscherm + TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lun4t1c

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
21
Hallo allen!

Laat ik maar beginnen met het uitleggen van mijn situatie.
Ik heb gekocht een HD6850 Videokaart met daarop 2x DVI, een HDMI en D-P uitgang.
Met 1 DVI heb ik mijn monitor van de computer verbonden.
Via een HDMI kabel heb ik een LCD televisie aangesloten.
Daarnaast heb ik via een 3,5mm plug een setje Logitech boxen op m'n computer/moederbord aangesloten, als geluid bij de normale monitor, zeg maar.

Nou heb ik het volgende 'probleem'.
Ik gebruik mijn televisie om vanaf mijn computer films te kunnen kijken (mijn TV hangt aan de muur, en ik vind dat er geen plek is voor een losse dvd-speler).
In mijn oude situatie had ik beide (boxen+tv) met een splitter op de geluidsuitgang van het moederbord hangen.
Dit betekende dat ze allebei hetzelfde geluid op hetzelfde moment afspeelden.

Omdat ik nu graag het geluid naar me tv via de HDMI laat lopen (omdat op de oude manier geluid en beeld niet gelijk liepen) zit ik dus met een 'probleem'.
Het is nu, voor zover ik weet, enkel mogelijk om op 1 van de twee geluid af te spelen, tenzij ik handmatig elke keer de ander instel als standaardafspeelapparaat via het 'geluidsicoontje' rechts in de taakbalk.

2urb91h.png

Dit plaatje laat even zien 'wat de situatie', softwarematig gezien, is.

Is er ook een manier om er voor te zorgen dat ze gewoon allebei tegelijk geluid afspelen?
Een andere mogelijkheid die ik prima vind (beter zelfs!) is dat de computer weet wat op welk beeldscherm word afgespeeld, en bijbehorend geluid vervolgens op bijbehorend geluidssysteem af laat spelen...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen (en dat ik deze vraag in het juiste sub-forum heb geplaatst).

Mvg,

Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan