geluid via aux poort/koptelefoon werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basvanhaaren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
ik heb een nieuwe laptop gekocht vorige week. de Aspire M3-581TG met windows 7 64-bit besturings systeem.
het probleem is dat ik geen geluid op me koptelefoon krijg als ik deze inplug.
ook komt deze niet in het audioapparaten beheren scherm te staan en ik heb allebei de vinkjes van uitgeschakelde en niet aangesloten apparaten aangevinkt.
ook heb ik alle drivers geupdate tot de nieuwste versies.
het geluid doet het wel door de interne speakers van de laptop.
als ik realtek hd audio manager gebruik komt er wel te staan dat er een stekker is aangesloten als ik me koptelefoon inplug.
heb de chipset drivers geupdate.
ik heb overal op het internet naar oplossingen gezocht en alles geprobeerd tot nu toe heeft dit nergends naar geleid.
als ik me koptelefoon inplug terwijl ik muziek aan heb staan of iets dergelijks dan hoor ik een fractie van een seconde deze muziek door me koptelefoon en daarna niks meer.

wie kan mij alstublieft helpen?

alvast bedankt

Bas

ja ik dat heb ik allemaal goed staan. daar kan het niet aan liggen. wel heb ik als ik me geluid op 10% volume zet en dan me koptelefoon inplug dat me volume naar 100% pringt. weet niet of dat iets uitmaakt maar zeg t tog maar even.

Heb je dit ook al met andere koptelefoons/oortjes geprobeerd?

Staat die ook niet tussen de lijst met uitgeschakelde apparatuur?
Vaak moet je hem dan handmatig activeren.

Heb alle aangesloten apparaten geprobeerd?

enkele software moet je handmatig ook nog instellen dat het via die weg moet.

Ja ik heb met andere koptelefoon oortjes geprobeerd en uitgeschakelde apparaten weergeven staat aan ik zie alleen de speakers van de laptop zelf erbij staan. en die doen t ook gewoonenig idee wat ik nog zou kunnen doen?

Je kan eventueel je driver opnieuw installeren, maar verder zie ik niks dat het probleem kan veroorzaken.

Ik denk dat het wel een software matig probleem is.
eventueel contact opnemen met het bedrijf waar je de laptop gekocht hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan