geluid via HDMI EN via koptelefoon aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

nawikre

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
hallo mensen,

ik weet niet of ik dit in de goede sectie plaats, maar wist zo ff niet waar ik het anders moest neerzetten.

ik heb de volgende vraag.

Ik heb mijn mediacenter aangesloten via hdmi op mijn tv. Nu heb ik ook via een koptelefoon aansluiting (aan de achterzijde van mijn mediacenter) een kabel lopen naar mijn versterker.
Mijn opzet is wanneer ik geluid wil horen via mijn versterker ik alleen maar mijn versterker hoeft aan te zetten en het geluid komt daaruit. Dit lukt nu niet omdat het via mijn hdmi loopt. Ik moet nu iedere keer naar configuratiescherm, en selecteren dat mijn koptelefoon aansluiting het standaard geluidsbron is, DAN pakt hij het pas..maar dit is TE omslachtig.
Ik wil later een optische geluidskaart erin zetten om het dan naar mijn versterker te pluggen, maar nu eerst dit probleem...

wie kan mij hiermee verder helpen.

alvast bedankt

Iwan

Lijkt mij simpelweg niet mogelijk wat jij wilt. Wacht evt. af wat anderen nog te melden hebben, maar ik geef het geen/weinig kans.

Tijs.

Inderdaad niet mogelijk.
Je hebt namelijk 2 audio interfaces waar je naar gelang de situatie tussen wisselt.

De computer kan niet weten wanneer je wel of niet geluid over de HDMI of analoog wilt hebben.

Je kunt het niet helemaal oplossen, maar je kunt wel sneller wisselen.

Wanneer je met de rechtermuisknop klikt op je geluids icoontje rechtsonder op de taakbalk kun je kiezen voor afspeel apparaten.
Zo zie je de HDMI audio en je analoge audio staan. Door erop rechts te klikken kun je kiezen voor uitschakelen.
Nu kun je naar wens (naar mijn mening) redelijk snel wisselen tussen de verschillende audio uitgangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan