Geluid via Hdmi-kabel naar Televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

juhaz92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik loop al een hele tijd te worstelen met het geval dat ik geen geluid op mijn televisie af kan spelen via mijn pc.
Ik heb alles al geprobeerd wat ik op internet vond en niets werkte in mijn geval.
Ik heb zelf al een hd audio driver geïnstalleerd van Nvidia, bij mijn driver programma al ingesteld dat ik geluid wil versturen naar mijn tv en ik heb ook zelf al bij Windows sound het Hdmi als standaard gezet zoals u hieronder kan ziet.
Dus mijn vraag is wie kan mij helpen?:thumb:

Videokaart: Nvidia Geforce 9800 GT
Televisie: Acer AT2355

Alvast bedankt!

34fxzk6.jpg

2r1zvi0.jpg

Laatst bewerkt:
Heb je dit ook gevonden? En met name punt 2; het intern doorlussen van de audio naar de videokaart. Ook was iemand geholpen met deze opmerking. Nou jij nog!

Nou ik zet dit bericht maar op opgelost ik zoek wel een andere videokaart of iets, want ik snap er namelijk niets van.

Laatst bewerkt:
O, maar het leek mij nogal duidelijk; om via hdmi ook geluid naar een tv te kunnen sturen, moet hdmi dat wel toestaan. Dit heb je al correct ingesteld in de drivers van de videokaart. Maar de videokaart levert alleen een beeldsignaal en geen geluid; dat is de specialiteit van de geluidskaart!
Dus om ook geluid via de videokaart met het beeldsignaal mee te kunnen sturen moet het geluidssignaal van de geluidskaart met een apart kabeltje naar de videokaart gestuurd worden. Daar vooral gingen de linkjes in een eerdere post over.

Excuses, wat voor mij soms duidelijk is hoeft voor een ander niet altijd zo te zijn. Was ik een beetje te voorbarig. Ik bedoelde vooral dat je ook even moest checken of het geluid inderdaad intern is doorgelust, dus een kabeltje tussen audio en videokaart aanwezig...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan