Geluid via koptelefoon dwingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdkl

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo,

Ik heb sinds een aantal maanden een HP Pavilion dv6 laptop. Sinds een tijdje heb ik het probleem dat ik bijvoorbeeld een koptelefoon inplug en dat het geluid dan half via die koptelefoon en verder via de gewone laptop speakers loopt. Als ik mijn laptop opnieuw opstart lijkt het probleem voorbij maar dat is meestal maar tijdelijk. Als ik de koptelefoon inplug merk ik wel dat het speaker geluid veranderd en dat er maar 1 van de in totaal 3 (waarvan 2 kleinere speakers aan de onder-voorzijde zijn) gebruikt wordt. Ik vraag me af hoe ik dit kan definitief kan verhelpen.

Alvast bedankt

Sjoerd

Het lijkt wel of de ingang van je geluidskaart niet goed is, het zou kunnen zijn dat die niet goed geinstalleerd is waardoor je plugje van je koptelefoon er niet helemaal goed in gaat. Tenminste, ik heb altijd hetzelfde als ik mijn koptelfoon maar half in de ingang doe van de geluidskaart. Zowel via de laptopspeakers en de koptelefoon geluid, alleen dan wel mono en slecht klinkend. Heb je wel eens andere oortjes / koptelefoons geprobeert in te pluggen? Het kan misschien daaraan liggen. Ook zou je kunnen proberen je geluidskaart drivers opnieuw te installeren. Kijk hier wel mee uit, je moet de goede drivers downloaden.

ja maar het probleem is weg als ik hem opnieuw opstart. Dus mij lijkt het een of andere verkeerde instelling

Sorry voor de late reactie: Ik zou als ik jou was even je geluidskaart drivers opnieuw installeren, of een nieuwere / oudere versie proberen. Dit kan misschien helpen. Maar zoals jij het vermeld, lijkt het me echt een storing in de geluidskaart zelf. Hij stuurt de signalen niet naar de goede apparaten lijkt het. Mocht je het echt niet kunnen oplossen moet je hem even wegbrengen naar iemand die verstand van de hardware heeft =)

Oke, Ik ga even een keer die drivers proberen en anders die laatste optie. Bedankt!

Wel de 3,5mm jack voldoede diep erin gedrukt?
Al eens met een ander apparaat met een 3,5 mm jack geprobeerd, zoals een PC speakersetje?
Overigens heb je nog garantie als niets wil.

@Lange Pier,

Dat is wat ik ook al dacht, zoals ik ook in de post vermeldde. Blijkbaar is het dat dus niet, wat erg raar is. Het lijkt me echt een hardware fout, maar het kan aan mij liggen hoor :P

Nou, ik weet niet wat het was maar heb er nu al 2 dagen geen last meer van. Vind het allemaal maar raar :p

@Lange Pier,

Dat is wat ik ook al dacht, zoals ik ook in de post vermeldde. Blijkbaar is het dat dus niet, wat erg raar is. Het lijkt me echt een hardware fout, maar het kan aan mij liggen hoor :P

Overheen gelezen, je maakt te lange zinnen.;)

Toch heeft de opmerking geholpen, al 2 dagen doetieut.:thumb:

Het lijkt nu compleet verholpen zonder iets gedaan te hebben :p Dus mij hoor je niet meer klagen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan