Geluid via Optical werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josn40

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Ik heb een gloednieuwe LG home theater set (LG HX551) gekocht. Blue Ray erop draaien, via HDMI naar TV werkt perfect, geluid 5.1. surround.
TV via optische kabel naar de home theater: geen geluid.
Met mijn set plus kabel naar een vriend gegaan, aangesloten bij hem: prima geluid.
Dus denk ik: TV uitgang kapot.
Daarna de optische uitgang van de Ziggo digitaal ontvanger (Humax IR-Fox C) aan de Home theater aangesloten: geen geluid!
Daarna de optische uitgang van mijn LG HD recorder aangesloten (HR 400) aangesloten: ook geen geluid!

Kan me niet voorstellen dat alle drie de apparaten stuk zijn. Maar diezelfde home-set, met dezelfde kabel, werkte bij mijn vriend wel... Hoe kan dit????

Het kan kloppen dat de digitale aansluiting van TV naar HCS niet werkt. De andere apparaten moeten het wel zo doen, heb je in het menu van die apparaten: Digital out, Optical, of S/PDif geselecteerd?

heeft eerst wel gewerkt

Hallo Vandahl,

Dank je voor je reaktie. Even het hele verhaal: ik had een andere LG HCS en daarmee werkte het wel. Die moest ik een keer draaien om een andere plug erin te doen en toen ging de optical connector eruit. Bleek het voorste stuk te zijn afgebroken. Dat voorzichtig uit de HCS gehaald en nieuwe kabel gekocht maar ik kreeg nog geen geluid.
LG HCS terug naar de winkel gebracht, die hebben 'm opgestuurd naar LG en na 5 weken kreeg ik bericht dat hij niet meer te repareren was. Ik kreeg het aankoopbedrag terug en heb een nieuwe LG HCS gekocht.
En daarna dus het bovenstaande probleem.
Op mijn TV kan ik bij 'optische audio uitgang' kiezen uit 'automatisch' en 'PCM'. Beiden doen het niet.
Op de Humax kan ik niks kiezen. Op de DVD HD recorder kan PCM, DTS of pass thru kiezen. Alle drie de settings geven geen geluid.

Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan