Geluid via SPDIF?

Status
Niet open voor verdere reacties.

l3efamousz

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Hallo mensen,

Ik heb werkelijk geen enkel verstand van waar ik momenteel mee bezig ben..

Ik heb de volgende dingen:

Een P55-GD65 moederbord van MSI
Een Denon Home Cinema Set serie avr1306

Ik wil graag dus de boxjes van de cinema set op mijn computer aansluiten, is dit überhaupt mogelijk?

Ik heb de gele SPDIF kabel in mijn computer gestopt, maar ik zie helemaal niks veranderen.
Ik heb al gekeken bij REALTEK HD instellingen en windows instellingen..

Ik kan wel met een cd muziek afspelen op het apparaat maar niet vanaf de computer

Hoop dat dit een beetje duidelijk is..

groetjes,

Bas

Deze Denon heb je als ik het goed heb?
http://www.ultrastock.lv/catalog/product_info.php?manufacturers_id=72&products_id=1588

Ik heb zelf een Denon AVR-2307 en heb daarop mijn HTPC aangesloten via Toslink. (optical S/PDIF) Echter S/DIF heb je ook als Coax aansluiting, dus welke van de twee onderste op de afbeelding gebruik je?
SPDIF.GIF

Heb je in de setup van je Denon wel de audio input geconfigureerd op de bron die je hiervoor wil gebruiken?

Heb je in de setup van je Denon wel de audio input geconfigureerd op de bron die je hiervoor wil gebruiken?

Nee volgens mij niet.
Hij stond vroeger aangesloten op de TV en heb hem gewoon overgenomen.

Ik heb geen idee welke kabel het is, dus heb ik er maar een foto van gemaakt :PIMG01955-20121122-2106.jpgIMG01955-20121122-2106.jpg

Lijkt mij geen "echte Coax" kabel, eerder een video tulip kabel aan de kleur en vorm te zien.

Evengoed de configuratie setup van je Denon doornemen.

Bedankt voor de snelle antwoorden, wat moet ik precies instellen?

groet,

Bas

Ik weet niet hoe dat bij jou Denon gaat. Ik moet met knoppen op de achterkant van mijn afstandbediening voor "systeem setup" kiezen. Dan in het keuze menu "Audio setup".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan