Geluid via VGA

• Onderwerp starter Onderwerp starter fygo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fygo

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Ik weet dat het mogelijk is bij sommige grafisch kaarten om via deze geluid door te sturen door een HDMI kabel naar de tv of dergelijke, maar is dit ook mogelijk bij de
Geforce 8800GTS 640mb?
Als dit niet mogelijk is, is er dan een andere mogelijkheid dat ik ni met een HDMI en dan nog eens een geluidskabel van men pc naar tv moet gaan?

Je zou je 3,5 mm naar rood-wit tulp kunnen gebruiken, maar dan heb je alleen stereo of 2.1.
Daar komt nog bij dat je videokaart een audiochip moet bevatten anders werkt het niet (HDMI met geluid), ik dacht niet dat de Geforce 8 serie dat had. Ati is de enige zover ik weet met deze functionaliteit.

Ik heb net vernomen dat de 8800GTS deze mogelijk wel zou hebben en dat deze een hele goede kwaliteit in 5.1 dolby zou leveren

In dat geval zou de geluids-chip ook in apparaatbeheer tevoorschijn moeten komen, dit is met mijn Ati HD4870 tenminste het geval.

Ik vind daaronder niets, maar ik weet dan ook niet wat ik moet zoeken, in iedergeval zijn er geen opvallende namen zoals 8800gts ofzo te vinden daaronder, maar ze hebben me verteld dat ze met dezelfde kaart daarop hun tv hebben aangesloten dat ze geluid hebben.

Dan zou ik eens met ze gaan praten en vragen hoe zij het gedaan hebben, dat is dan het makkelijkst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan