Geluid via WiFi op Mediacenter afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
270
Hallo mede-Helpmijers,

Ik zat laatst met een vraag, ik had al een paar keer op tv gezien. DAt mensen gewoon met hun laptop aan tafel zitten, en het geluid van hun laptop via hun stereo afspelen. Het is weliswaar Televisie. Maar nu vroeg ik mij af of dit ook gewoon for real mogelijk is? Dat ik met m'n laptop aan de tafel zit, en het geluid zich afspeelt op mijn Mediacenter, via het thuisnetwerk (Wlan). Dat ik dus niet persé met zo'n veel te kort kabeltje met mijn laptop of persé via die mediacenter dicht bij de tv moet gaan zitten, en dus gewoon aan tafel kan blijven zitten.

De reden dat ik het hier neerzet, is dat ik niet weet welke zoekcriteria ik moet gebruiken voor Google. Anders had ik zelf wel het een en ander besnuffeld.

Als jullie iets weten, mijn dank is ontzettend groot.

Jele
 
Ik weet niet.

Ik heb zelf toch nog een beetje gevonden, maar dat is inderdaad via zo'n USB Stick, en dan een apparaat aan de versterker. Dat is misschien een optie, maar ik bedoel eigenlijk een goedkopere optie.
Ik krijg wel dat ik dan via SHOUTcast en Winamp. Maar dan heb ik een constante verbinding. Het moet eigenlijk zijn dat als hij iets te verzenden heeft, hij een verbinding maakt. Of handmatig een verbinding kan maken. En dat ik ook YouTube kan versturen, of een spelletje ofzo. Want voorzover ik weet kan ik met SHOUTcast van Winamp alleen muziek streamen naar een andere pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan