geluid weg na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat 't de driver voor de soundcard was.
Blijkt 't een soort foto adapter.
Foutje..,sorry.

:o

Klant is koning

Dit is inderdaad het helpmij forum, en de ervaring HIER heeft inmiddels geleerd dat de beste hulp in dit geval is, adviseren om gewoon Vista te gebruiken, zoals origineel geinstaleleerd was en zeker niet om beginnende computer-gebruikers te adviseren op alternatieve manier iets aan de praat te krijgen.
Zeker in die gevallen waarbij door de producent van laptop/pc geen drivers aangeboden worden.
Ik onderschrijf dat het geen kost voor beginners is.

Maar als TS toch wil proberen met XP te werken, kan hij kijken op www.zdnet.de en daar de drivers sectie, zoeken naar realtek.
Heb even voor je opgezocht.

Hier vind je de realtek driver (vierde van boven).
Jetzt herunterladen = nu downloaden

Zeg dus niet dat het werkt, maar niet geschoten is altijd mis.

Eric:thumb:

Laatst bewerkt:
Naar mijn idee is de hulp erg minimaal als iemand van Vista naar XP wil overstappen en wordt de overstap erg snel ontmoedigd en als onmogelijk weggeschoven zonder een serieuze poging te ondernemen om toch XP draaiend te krijgen.

Uit eigen ervaring heb ik twee verschillende Asus laptops waarop Vista stond, nu met XP geinstalleerd. Volgens de Asus site zijn hier officieel geen drivers voor, maar alle, echt alle hardware functioneerd weer als een zonnetje. In een enkel geval met een gemodificeerde driver, soms met Vista drivers, want die doen het soms ook zonder problemen. De benodigde kenis zit vaak goed verstopt op internet maar het is echt wel te doen.

Wel moet ik er bij aantekenen dat het voor een leek op zijn minst lastig zal zijn om zich hier doorheen te worstelen, maar van zo'n forum zou je eigenlijk toch wat meer hulp mogen verwachten.

microsoft ondersteund geen software meer van xp omdat windows 7 uit is alleen nog voor vista en windows 7

microsoft ondersteund geen software meer van xp omdat windows 7 uit is alleen nog voor vista en windows 7

Waar slaat dit nu weer op? Leg eens uit!
Microsoft schrijft die software niet hoor. Dat doen de producenten van de hardware.

CrashPuppy

Laatst bewerkt:
maar van zo'n forum zou je eigenlijk toch wat meer hulp mogen verwachten.

Dat gebeurt ook en wat ik zie en leest naar beste vermogen. Maar je geeft zelf al aan dat het voor een leek bijna niet te doen is Mij is het ook gelukt, maar ik ga echt niet die hele routing haarfijn uit zitten leggen compleet met linken naar sites en eventuele afwijkende installatieprocedures (die we overigens vaak zelf ontdekken) om het maar werkend te krijgen.

Het is te doen ja en als het toevallig lukt is dat meegenomen, maar daar is alles ook mee gezegd.

CrashPuppy

Laatst bewerkt:
windows gaat bijna geen software meer maken voor xp (voornamelijk beveilegings update's) omdat ze willen dat iedereen windows 7 of vista koopt.
alle bedrijven met xp moesten/moeten weer in de buidel tasten

Beste Rudiepudie, wat je schrijft slaat nergens op. "Windows gaat geen software meer maken voor "XP".
Daarbij, dit topic handelt over drivers en die zijn in de meeste gevallen niet van Microsoft afkomstig.

van die drivers heb je gelijk.
in amerika hebben ze wel al windows 7 als upgrade voor vista en windows stimuleert xp niet meer

Geen audioapparaat

Hallo allemaal!,

Vorig week moest ik mijn pc formatteren
en nu heb ik geen geluid meer..
ik heb windows geupdate en daardoor kreeg ik Modemnr 0.Line-Out
Als hardware staat het Unimodem Half-Duplex-audioapparaat wat ingeschakeld is

ik weet echt niet wat ik moet doen.. kan iemand me helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan