geluid weg na her installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimzerke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Hoi, ik heb een paar weken gelden de laptop van mijn zus moeten herinstalleren(Windows XP) en nadat de installatie voltooid was kreeg ik geen geluid, ik kan niets afspelen en het enige wat ik uit de laptop krijg is die vervelende Windows-biep.

Tijdens de update van windows kreeg ik ook een melding over idt high definition audio codec niet geïnstalleerd. Heb wat rondgezocht op het net en kwam toen hier aanbeland.
Heb de raad opgevolgd om de software terug te installeren via de link op deze pagina.

Kreeg een waarschuwuwing en dan dit:
_ExitError: Error=Apparaatobject niet aanwezig, start het systeem opniew en voer Setup opniew uit.

Help!

bericht afgesplits an ander topic.
volgende keer graag zelf een topic aanmaken.
suc6 met je vraag.

Waarschijnlijk even naar de website van de fabrikant gaan, naar de support/download pagina, het model laptop van je zus opzoeken en dan de audio driver downloaden... en deze dan uiteraard installeren.

Waarschijnlijk even naar de website van de fabrikant gaan, naar de support/download pagina, het model laptop van je zus opzoeken en dan de audio driver downloaden... en deze dan uiteraard installeren.
Eerst chipset!

daarna opnieuw opstarten

Eerst chipset!
daarna opnieuw opstarten

Ik ging ervan uit dat die er al opstond, maar ja, waarschijnlijk is het veiliger om eerst even te rechtsklikken op deze computer en dan bij Hardware/Drivers even te kijken welke apparaten nog drivers nodig hebben. Je videokaart zal dan ook wel niet lekker draaien.

Bedankt!

Heb de benodigde downloads van de Dell-site gehaald en nu kan ik weer alles afspelen van geluid. Echt waar bedankt allemaal, ik zat al een week of 2 met dit probleem te knoeien.

Dikke Merci:thumb:

Heb de benodigde downloads van de Dell-site gehaald en nu kan ik weer alles afspelen van geluid. Echt waar bedankt allemaal, ik zat al een week of 2 met dit probleem te knoeien.

Dikke Merci:thumb:

Controleer ook nog even of er nog andere drivers ontbreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan