Geluid weg, na installeren Windows Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorgeli

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Hallo, ik heb een probleempje, nadat ik van windows XP ben overgestapt naar Vista Ultimate werkte mijn geluid niet meer.
Ik heb gezocht naar de juiste drivers, die heb ik gevonden maar mijn audio driver wil alleen functioneren op windows XP ik krijg,
dan ook telkens de melding, dat ik niet de juiste besturingssysteem heb. Ik heb zelf Everest gedownload om mijn driver te
kunnen vinden... (Hier even een gedeelte) :

Analog Devices ADI888 @ Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller

Hier zie je de gegevens over de computer zelf :

HP Compaq dx2000 Microtower PC (Info)

Hier kun je de driver downloaden, voor :
* Windows Vista Home Basic (32-bit)
* Windows XP Home Edition
* Windows XP Professional

Maar niet voor Windows Vista Ultimate (32-bit)

Ik heb dringend hulp nodig! Ik zou het fijn vinden als iemand hier
iets van wist? Ik ben best handig in computers, maar hier kan ik geen touw
aan vast knopen..

Laatst bewerkt:
Eventjes Gespeurd..

Ik heb net even op het internet gespeurd.. Ik heb een Intel Chipset Driver geïnstalleerd, maar het geluid doet het nog steeds niet..

*Groetjes,
van een hulpeloos meisje zonder geluid:confused:

ziet er naar uit dat je contact zal moeten opnemen.

Downloads for this product are not available through this website. Please contact your local HP representative for information on the specific update methods available for this product.

Thanks.

ziet er naar uit dat je contact zal moeten opnemen.

Downloads for this product are not available through this website. Please contact your local HP representative for information on the specific update methods available for this product.

Oké . Bedankt !

Installatie

Ik heb vista gedowngrade naar XP (Vista viel erg tegen).. Ik werk nu met XP Home Edition. Ben naar HP.nl gegaan, effe mijn computertje opgezocht (HP Compaq dx2000 Microtower) de drivers ervan geïnstalleerd, alles werkt TOPPIE! Ik had namelijk gelezen op GOOGLE.nl dat downgraden erg moeilijk was met vista. Ik heb er geen problemen mee gehad. Ik heb gewoon een opstartbare datacd gemaakt. En mijn partitie verwijderd, daarna geformatteerd. En XP erop geïnstalleerd . -- Superblij mee, :mad:
VISTA WEG ERMEE! :evil:

Maar allemaal bedankt voor de hulp!

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Ik heb vista gedowngrade naar XP (Vista viel erg tegen).. Ik werk nu met XP Home Edition. Ben naar HP.nl gegaan, effe mijn computertje opgezocht (HP Compaq dx2000 Microtower) de drivers ervan geïnstalleerd, alles werkt TOPPIE! Ik had namelijk gelezen op GOOGLE.nl dat downgraden erg moeilijk was met vista. Ik heb er geen problemen mee gehad. Ik heb gewoon een opstartbare datacd gemaakt. En mijn partitie verwijderd, daarna geformatteerd. En XP erop geïnstalleerd . -- Superblij mee, :mad:
VISTA WEG ERMEE! :evil:

Maar allemaal bedankt voor de hulp!

Groetjes.

Moeilijk te downgrade?? wa zever is me da nou weer :-)
Schijf formateren en xp erop zwieren.
Dat werkt altijd!
Voor XP zullen wel ALLE drivers te vinden zijn!

Tip: Windows 7 is opvolger van Vista.
Had met Vista problemen met drivers ook.
Windows 7 heeft bij installatie alles zelf gevonden.

Je kan die anders eens testen op een andere lege schijf.... ontkoppel wel eerst uw schijf waar XP op staat. anders zit je te knoeien in MBR enzo.
Lukt het niet met Windows7.
Andere schijf weer aankoppelen en ready :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan