Geluid WEG

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuri87

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Berichten
5
Hallo heren goedemiddag,

Sinds een paar dagen heb ik geen geluid meer en bij apparaatbeheer staan gele uitroeptekens.
Ik heb zelf de moederbord cd, die ik had gekregen toen ik de pc kocht, weer geinstalleerd maar dat had geen effect.
er staat: no ADI Codec installed en er staat mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt (code 39)

Bij windows mediaplayer staat er: kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Ik heb een moederbord van ASUS p4p800 uit 2003
Wie zou mij kunnen helpen aub word helemaal gek zonder geluid?

Alvast bedankt, yuri.
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je het moederbord type vermeld.
Hieruit kan ik opmaken dat je over een AD1985 geluidschip beschikt.
Ik heb de drivers voor je opgezocht en probeer deze eens te installeren:

US-MIRROR
Europe-Mirror
 
ik heb ze geinstalleerd alleen het lukt nog steeds niet er staat de nieuwe hardware kon niet worden gevonden het volgende ontbreekt: WDM

en er staat na de installatie kon RPC niet uitvoeren.

en daarna opent het menu, help en ondersteuning van windows zich.

en er staat no soundmax audio present, rechts onderin de taakbalk met een logo van soundmax met een kruis er door heen.

en als ik het geluid wil aanpassen via volumeregeling staat er: er zijn geen actieve mixerapparaten beschikbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee ik heb de driver cd opnieuw geinstalleerd maar dit helpt ook weer niet, help mij AUB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan