Thundersheep
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 nov 2008
Hallo,
Sinds vanmorgen doet m'n geluid het niet meer.
Gisteravond crashte mijn pc na het spelen van GTA IV
Ik had het lang niet gespeeld en had wat updates gedaan voor het spel.
Maar hij crashte dus gisteravond, ik startte opnieuw op, moest nog wat doen
op mijn pc en sloot daarna af en ging naar bed. (ik weet niet of m'n geluid het toen nog deed)
Vanmorgen startte ik m'n pc op en kwam er een scherm van m'n moederbord
"press tab to view message in bios" ofzo, dus m'n bios wilt me wat vertellen?
ik ram als een gek op TAB maar niets gebeurt, vervolgens start mijn pc op en heb ik geen geluid.
Ik begon met opnieuw opstrarten, maar dat had geen effect.
Vervolgens een systeemherstel van 3 dagen en daarna zelfs 6 dagen, maar beide
hadden geen enkel effect.
Bij mijn hardware of waar dan ook zie ik geen vreemde dingen of uitroeptekens staan.
Wel is mij 1 ding erg opgevallen, wanneer ik op m'n geluidslogootje druk onderaan m'n taakbalk staat er wat over Realtek ipv m'n speakers. Het logo is veranderd, zie de afbeelding hieronder
http://i174.photobucket.com/albums/w85/thundersheep/geluidprobleem.jpg?t=1287221178
Normaal stond er gewoon een toetertje voor zover ik me herinner en geen realtek **** geval.
Iemand een idee hoe ik dit oplos, want nu zit ik zonder geluid en dat is best hatelijk.
Ook heb ik m'n stekkertje al eens in en uit geplugged.
Sinds vanmorgen doet m'n geluid het niet meer.
Gisteravond crashte mijn pc na het spelen van GTA IV
Ik had het lang niet gespeeld en had wat updates gedaan voor het spel.
Maar hij crashte dus gisteravond, ik startte opnieuw op, moest nog wat doen
op mijn pc en sloot daarna af en ging naar bed. (ik weet niet of m'n geluid het toen nog deed)
Vanmorgen startte ik m'n pc op en kwam er een scherm van m'n moederbord
"press tab to view message in bios" ofzo, dus m'n bios wilt me wat vertellen?
ik ram als een gek op TAB maar niets gebeurt, vervolgens start mijn pc op en heb ik geen geluid.
Ik begon met opnieuw opstrarten, maar dat had geen effect.
Vervolgens een systeemherstel van 3 dagen en daarna zelfs 6 dagen, maar beide
hadden geen enkel effect.
Bij mijn hardware of waar dan ook zie ik geen vreemde dingen of uitroeptekens staan.
Wel is mij 1 ding erg opgevallen, wanneer ik op m'n geluidslogootje druk onderaan m'n taakbalk staat er wat over Realtek ipv m'n speakers. Het logo is veranderd, zie de afbeelding hieronder
http://i174.photobucket.com/albums/w85/thundersheep/geluidprobleem.jpg?t=1287221178

Normaal stond er gewoon een toetertje voor zover ik me herinner en geen realtek **** geval.
Iemand een idee hoe ik dit oplos, want nu zit ik zonder geluid en dat is best hatelijk.
Ook heb ik m'n stekkertje al eens in en uit geplugged.