geluid weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley1987

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
hallo,

ik heb sinds gister problemen met het geluid. ik heb niks gedaan maar hij wil ineens de geluids drivers van mijn ati radeon hd 2600xt gebruiken en ik kan ook de de default geluids drivers niet meer vinden. hoe ga ik mijn standaard drivers weer terug krijgen??

mvgr wesley

Laatst bewerkt door een moderator:
hi,

ja al reeds geprobeerd. wat ik ook probeer hij blijft komen met die ati hd audio drivers en als ik die verwijder komt ie met amd hd audio drivers op de proppen. heb geen enkele mogelijkheid om de default drivers te selecteren. heb al in de bios gezocht maar heb geen mogelijkheid om onboard sound in te schakelen ofzo.

bedankt voor je reactie!!

mvgr wesley

ik zal om te verduidelijken het hele verhaal ff uitleggen.

het is gaat om een msi K9VGM-V (MS-7253) mobo waar standaard realtek sound driver opstaan en is onboard. nu heb ik een hele tijd geleden een ati radeon hd 2600 xt erin gezet en nog nooit problemen gehad met het geluid ondanks de hmdi audio chip die op deze kaart zit. nu heb ik er 2 gb ram in zitten en daar heb ik afgelopen vrijdag nog weer 2gb bij geprikt. sindsdien heb ik dus geen geluid meer. ik heb niks in de bios veranderd, heb ook geen functie om onboard audio aan of uit te zetten in het bios. zoals hier boven gezegd heb ik ook al een systeemherstel gedaan naar donderdag wat ook niet helpt.
hij blijft elke keer maar met ati high definition audio drivers komen en als ik die uischakel en verwijder komt ie met amd hd audio driver en ik heb die gister ook verwijderd maar toen kwam ie met standaard hd audio drivers en die blijft ie elke keer opnieuw installeren. ik heb al geprobeerd om de realtek drivers te installeren maar die word genegeerd.
ik weet onderhand niet meer wat ik nog zou kunnen proberen behalve het ram er weer uithalen maar zou niet snappen waarom dat het probleem zou kunnen zijn.

alvast bedankt voor jullie hulp!

mvgr wesley

Volgens MSI (Klik) kan het moederbord in totaal maar 2 giga RAM aan...................................

ja volgens msi wel, maar volgens de pc niet. hij gebruikt volgens het bios 3 gb. maar dat zou toch niks te maken kunnen hebben met geluid drivers??

Tja, als een moederbord maar 2 aan kan en jij plaatst 4............... wat denk je zelf?

okeej, nou als jij het zegt zal het wel zo zijn. ik zal vanavond wel het ram eruit halen en dan kijken wat ie doet.

tnx. mvgr wesley

Nee, ik 'zeg' het niet, MSI 'zegt' dat het moederbord maar 2 giga aan kan.

Nou ik heb vanavond het ram eruit gehaald en idd het geluid was weer terug. Bedankt!! Nu heb ik nog een vraag, de pc start op en begint een test uit te voeren en dan moet ik op f1 drukken om door te gaan. Hoe krijg ik dit weg??

Laatst bewerkt:
hij doet dan een memory test en hij kijkt welke ide apparaten aanwezig zijn. vervolgens geeft ie een floppy drive fail en dat is ook logisch aangezien die er niet in zit. vervolgens moet ik op f1 drukken om verder op te starten.

Wissel het aanwezig geheugenreepje eens met dat wat je verwijderd hebt.

Laatst bewerkt:
Kan het misschien te maken hebben met het feit dat de bios naar default is gegaan??

okeej want ik heb zonder er eigenlijk bij na te denken het bios naar default gezet. wat moet ik dan nu veranderen om dit weer weg te krijgen?? ik wil eventueel ook een ander bios want ik heb die ram stick maar ik kan de timing niet veranderen in het bios. enkel kan ik hem op maxmemclk zetten en de voltage veranderen maar de niet manueel op 800mhz en op 4-4-3-15 zetten. heb je tips??

Het bios bevat wellicht een switch optie v.w.b. prestaties : normal, high (performance), energy-saving: kies High (performance)

ik heb net ff gekeken en jij heb het over advanced bios options maar ik kan daar niks van vinden. ik heb wel die power setting en dat het dan acpi function en acpi suspend standard, maar nog steeds geen ram timings

Niet persé onder advanced settings, maar (mogelijk) bij de algemene instellingen kent een aantal biossen de mogelijkheid om dit naar behoefte in te stellen.

Laatst bewerkt:
Ok, dan heb ik waarschijnlijk de pech dat ik die niet heb. Ik kan hem in maxmemclk zetten, nog iets met dqs skew ofzo maar meer opties heb ik niet. bios update is er niet dus denk dat het dan wel ophoud voor me of niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan