Geluid werk eerst, kraakt dan en valt dan weg (met slowmotion beeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Hoi allemaal,

Ik heb een Acer aspire 5720 G, ongeveer 3 jaar oud.
Een maand of 4 geleden had ik een virus en heeft een kennis van me mijn computer weer opnieuw aan t werk gezet (gewoon gereset volgens mij en toen een beetje in de hardware lopen vroeten). Helaas heb ik sindsdien een probleem, hij ontkent echter dat het aan zijn aanpassingen ligt, hoewel het toch echt daarna voor het eerst gebeurde. Ik heb geen verstand van computers maar dat is toch wel opvallend.

Het geluid van mijn laptop doet het op het eerste gezicht prima. Dit is helaas meestal maar van korte duur (kwestie van minuten). Ineens kraakt het geluid heel erg hard (het knettert zelfs een beetje, niet goed dus) en dan is het stil, 0,0 geluid ook geen gekraak meer. Het gekke is dat op dat moment het beeld zich heel sloom en hakkelig gaat afspelen, in slowmotion. Als ik het beeld/YOUTUBE filmpje bijvoorbeeld dan op pauze zet en ik probeer het een kwartier later weer gaat hij vrolijk verder maar begint vervolgens het probleem weer van voor af aan.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Als ik mijn geluid 'uitzet' rechts in de taakbalk hoor ik nooit geknetter.

Hopelijk weet iemand hoe ik mijn probleem kan oplossen, vind het hopeloos!

Alvast bedankt!

Groetjes.

Hallo Keina
Controleer als eerste de temperatuur van de laptop. Is die in orde? Dan moet je eens kijken naar het energiebeheer van het besturingssysteem van de laptop en kijk eens even naar de draadloze netwerkkaart als je die hebt. Op een van die plekken zul je een instelling tegenkomen die de stroomtoevoer naar de hardware-onderdelen regelt. Schakel dat maar eens uit, waarna je zal merken dat de laptop wel in de hoogste versnelling blijft draaien. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan