Geluid werkt niet door overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammy14

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2006
Ik heb zonet mij P4 van 2.4 ghz naar 2.8 ghz overklokt, alleen een probleembje, mij geluid werkt niet meer. Als ik een liedje wil afspelen komt erop te staan dat hij geen ondersteunde hardware vind of dat deze mogelijk niet goed werkt. Ik heb bij apparaatbeheer gekeken en daar merk ik niet maar er staat ook nog bij onder PCMCIA en flash-geheugenapparaten de naam M-Systems disk on chip 2000 dat die ook niet goed werkt, maar ik merk alleen dat het geluid niet werkt van die "disk on chip 2000" merk ik niets.

Alvast bedankt !

greetz

Ik heb bij apparaatbeheer gekeken en daar merk ik niet maar er staat ook nog bij onder PCMCIA en flash-geheugenapparaten de naam M-Systems disk on chip 2000 dat die ook niet goed werkt
Kun je dit wat duidelijker zeggen?
Staan er gele of rode icoontjes voor die apparaten en hoe heten die apparaten precies?

Kun je dit wat duidelijker zeggen?
Staan er gele of rode icoontjes voor die apparaten en hoe heten die apparaten precies?

eer staat een geel icoontje (uitroepteken)bij "M-Systems disk on chip 2000" maar ik weet niet of dit te maken heeft met het geluid want het staat onder de categorie "PCMCIA-en flashgeheugenapparaten"

Laatst bewerkt:
Dat is duidelijk. Ik zou toch eers beginnen met rechtsklikken op dat "M-System diks on chip 2000" en kiezen voor "Stuurprogramma bijwerken".
De "Wizard Update voor hardware" start dan op, kies voor "Automatisch installeren".
Als het lukt, wat levert dat dan op?

Welkom op Helpmij.:)

Kijk eens in het Bios of je de PCI kunt locken, zodat dat deze niet mee gaat met de overklok.

Dat is duidelijk. Ik zou toch eers beginnen met rechtsklikken op dat "M-System diks on chip 2000" en kiezen voor "Stuurprogramma bijwerken".
De "Wizard Update voor hardware" start dan op, kies voor "Automatisch installeren".
Als het lukt, wat levert dat dan op?

lukt niet

Welkom op Helpmij.:)

Kijk eens in het Bios of je de PCI kunt locken, zodat dat deze niet mee gaat met de overklok.

ga ik nu proberen :cool:

Ik ben in de bios gegaan naar "adjust AGP/PCI clock" dit heb ik lager gezet tot op "67.01/33.50"

resultaat: geluid werkt, probleem opgelost, bedankt ! ;-)

altans dat dacht ik toch :D er is nog 1 "probleem" ik heb gekeke bij apparaatbeheermaar bij "M-systems DiskOnChip" staat nog een geel uitroepteken.De apparaatstatus van dit dingetje is het volgende "Kan de instellingen voor dit apparaat niet bepalen. Raadpleeg de handleiding van dit apparaat en gebruik het tabblad Bron om de configuratie in te stellen. (Code 34)". help mij :p

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je op de site van de fabrikant van je moederbord moet beginnen met het zoeken van een driver voor TRUE-FFS.
Want hij zit kennelijk niet op je systeem, anders was de vorige truc met updaten in apparaatbeheer wel gelukt.

Laatst bewerkt:
Ik ben in de bios gegaan naar "adjust AGP/PCI clock" dit heb ik lager gezet tot op "67.01/33.50"

resultaat: geluid werkt, probleem opgelost, bedankt ! ;-)
Ik heb het zelf in het verleden gehad, toen ik nog een losse Creative geluidskaart gebruikte, de AGP/PCI gelockt en het probleem was over. De geluidskaart is erg gevoelig en kan niet tegen een hogere snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan