Geluid werkt niet. :eek:

• Onderwerp starter Onderwerp starter 5i5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

5i5

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Ik heb een probleempske met mijn geluid. :(

Ik heb een paar dagen geleden mijn PC geformateerd en Windows XP opnieuw geïnstalleerd. Nu probeer ik mijn oordoppies weer in te pluggen om geluidjes te luisteren. :p Maar het werkt niet. Voordat ik mijn computer geformateerd had werkte alles nog goed.

Het ligt niet aan de kwaliteit van mijn oordopjes of het geluid dat ik afspeel.

Wat print screens van me geluids venstertjes enzo:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt.

PS ik ben best wel een noob met Windows installeren enzo, dus het kan een noob fout zijn. :p

Wat nogal eens vergeten wordt te doen, is het installeren van de moederborddrivers bij een onboard geluidskaart en wanneer het geen geen onboardkaart betreft, maar een losse geluidskaart, de cd met drivers voor de losse geluidskaart.

Wat nogal eens vergeten wordt te doen, is het installeren van de moederborddrivers bij een onboard geluidskaart en wanneer het geen geen onboardkaart betreft, maar een losse geluidskaart, de cd met drivers voor de losse geluidskaart.

Zou je dat ook effe in noob taal kunnen zeggen. :o Ik heb wel een vaag vermoeden uit je maffie zin. (Als ik mijn geluidskaart moet installeren... ik heb geen idee wat voor geluidskaart ik in dit ding heb zitten en weet ook niet welke CD ik daarvoor moet gebruiken.)

Laatst bewerkt:
Je pakt het CD'tje, (je weet wel, zo'n rond plaatje) waar drivers op staan en dat doe je 2x!

Ik heb nu SiS 7012 Wave geïnstalleerd, ik kan nu gewoon Volume Control en dat soort dingen openenen, daar zie je ook het balk je het volume aangeven (zie plaatje). Maar er komt nog steeds geen herrie uit mijn oordopjes. :confused:

Pokke.jpg

Iemand nog iets wat me kan helpen?

Kijk eens onder "options" in dat schermpje, staat er een vinkje bij "digital"?

Die mogelijkheid heb ik niet.

kat.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan