Geluid werkt niet in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Berichten
968
Hey allemaal,

Ik kan om de een of andere reden geen geluid krijgen in vista...ik heb de nieuwste drivers erop staan, en als ik muziek afspeel dan zie ik dat ook op mijn pc, maar ik hoor niets uit mijn boxen.

M'n boxen zijn niet kapot en het moederbord ook niet, want toen ik er XP nog op had staan werkte alles perfect...

Geluidskaart is de onboard kaart van de Asus A8N5X (Realtek ALC850).

Wie kan mij helpen?
 
In apparaatbeheer staat ook geen vraagteken of uitroepteken?
 
Nee, windows zegt gewoon dat hij helemaal goed werkt, alleen hoor ik niks...
 
Zie je bij Audioapparaten beheren (niet bij aparaatbeheer) > afspelen wel je geluidskaart.
Zo ja , klik daar eens op en kijk , als je dat nog niet hebt gedaan of daar alles goed staat.
 
Laatst bewerkt:
Aanvankelijk kreeg ik ook geen geluid met mijn nieuwe Vista.
De speakerplug moest er uit en weer in. Toen deed hij het.
 
Zie je bij Audioapparaten beheren (niet bij aparaatbeheer) > afspelen wel je geluidskaart.
Zo ja , klik daar eens op en kijk , als je dat nog niet hebt gedaan of daar alles goed staat.

Mijn geluidskaart staat er gewoon bij en alles staat ook goed ingesteld...

Aanvankelijk kreeg ik ook geen geluid met mijn nieuwe Vista.
De speakerplug moest er uit en weer in. Toen deed hij het.

Ik heb er ook mijn koptelefoon al op aan proberen te sluiten, maar nog steeds niets...
 
Even ter aanvulling, ik heb precies hetzelfde probleem. Werk met een IBM T40 Laptop. Vista Business geinstalleerd, had geluid maar nu niet meer. Drivers zijn up to date, op de site van Lenovo zijn geen vista drivers te vinden. Alles lijkt goed te staan, er is alleen geen geluid. Herstarten, opnieuw drivers toegevoegd, het helpt allemaal niks. PC is gezond maar geeft geen geluid.
 
Even ter aanvulling, ik heb precies hetzelfde probleem. Werk met een IBM T40 Laptop. Vista Business geinstalleerd, had geluid maar nu niet meer. Drivers zijn up to date, op de site van Lenovo zijn geen vista drivers te vinden. Alles lijkt goed te staan, er is alleen geen geluid. Herstarten, opnieuw drivers toegevoegd, het helpt allemaal niks. PC is gezond maar geeft geen geluid.

Zouden er niet van die drivers bestaan voor vrouwen? Gezond en beeld, maar geen geluid.:p
 
Denk dat je eerst de specifieke chipsetdrivers moet installeren, hier vind je ze voor de nForce 4 chipset voor AMD, en daarna de RealTek drivers, uiteraard ook die voor Vista.
 
Heb je nu dan gele uitroeptekens in apparaatbeheer, of niet?

Zit toch ergens een communicatiefout tussen die drivers, of je hebt de audiochip in de bios niet aan staan, of uitgangen niet geselekteerd, maar dan zou het configuratiescherm van Realtek wel moeten werken.
 
Er staan nergens gele uitroeptekens en audiochip staat aan. Het configuratiescherm van Realtek werkt trouwens wel gewoon hoor...alleen hoor ik niks...
 
Staat hij daar wel op de goede instellingen dan? niet op DSP b.v. en het moet analoog zijn? of andersom.
 
Kijk in de manual van het moederbord, daar staat het ook in.

Overigens al spijt, overgaan naar Vista?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan