Geluid werkt niet in Windows 7 ik draai het onder vista in Virtualbox.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joept

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
931
Hoi,

Ik heb geen geluid in Windows 7, ik draai het onder vista in Virtualbox.
Ik heb al de audio intellingen veranderd maar dat helpt niet.
Het staat nu zo:
Vinkje bij Enable Audio
Hos audio diver: Windows direct sound
Audio controller: ICH AC97
Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, daar vond ik dat je de drivers opnieuw moest installeren, maar ik weet niet hoe dit moet, en of dit wel geld bij Virtualbox

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Ik heb precies dezelfde instellingen en heb zowel windows geluiden als muziek. Het werkte na installatie gelijk zonder drivers te moeten installeren. Probeer eens de soundblast setting.
 
Opgelost hoor!
Uiteindelijk bleek dit de oplossing te zijn.
Bij VirtualBox kan je een 'Guest Addition' worden gestart die een aantal drivers waaronder een video, geluid en netwerkdriver. Aangezien Windows 7 nog niet ondersteund wordt door hun, moet je de installatie draaien via compatibiliteitsmode. Daarna deed het geluid nog niet, maar na Windows Update te hebben uitgevoerd, werkte dat ook goed.
Na wat gezocht te hebben op internet kwam ik deze blog tegen:
http://www.maartenlemmens.nl/2009/01/12/windows-7-beta

Bedankt.
 
Opgelost hoor!
Uiteindelijk bleek dit de oplossing te zijn.

Na wat gezocht te hebben op internet kwam ik deze blog tegen:
http://www.maartenlemmens.nl/2009/01/12/windows-7-beta

Bedankt.

ik heb het zelfde probleem in VirtualBox 3.1.2 met de systemen Vista Home Premium en Windows7 Home Premium beiden 64 bit krijg ik geen geluid daarentegen bij de 32 bit versies geen problemen. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen, heb al mappen met drivers aangegeven voor installatie maar dan krijg ik de melding dat hij niet kan installeren daar er volgens hem geen drivers tussen zitten of werkt dat zo niet in Virtualbox.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan