Geluid werkt niet meer in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Goedenmiddag beste mensen,

Ik heb afgelopen zomer een pc gebouwd en daar tot deze tijd windows xp op gedraaid. Nu echter windows 7 ultimate erop gezet, en alles werkt prima, behalve het geluid. ( Het werkte eerst perfect in xp)

Mijn configuratie is:

Asrock 880G extreme 3
6 GB DDR3 Geheugen
Amd Phenom X6 1055T
Ati Hd 5750 1 GB

Ik heb de drivers gedownload van de asrock website, en krijg dan tijdens de installatie de melding: We can't find HD audio Device

Op de cd van het MB staan diverse audio drivers, maar geen van alle werken. Ik heb nu een windows vista driver geinstalleerd, en deze herkent me audio wel,maar ik krijg geen geluid. De balkjes bewegen wel mee op de maat. Wat kan dit zijn?

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Articcie

Staat de "Default playback device" goed?
Hij staat niet toevallig op Dempen? :O

Note:
- Probeer eens Probleemoplosser van Windows, soms helpt dat

Laatst bewerkt:
ik schaam me nu wel een beetje:o:o:o

Ik had plots een ingeving, en dacht er plots aan dat me stekkertjes nog in me aparte geluidskaart zaten... dus die omgeprikt naar me MB en er was geluid:o:o:o

Het spijt me heel erg voor het verdoen van jullie tijd!:o

voortaan zal ik alles eerst beter checken!

Waar kan ik dat nakijken of terug vinden? :)

Sevo paste zijn post aan : ' Hij staat niet toevallig op Dempen? :O '

En dat lijkt me ook nog het enige ' probleem ' hoor , aangezien de balkjes mee bewegen op maat.

Ander probleem kan ook zijn dat het foute afspeelapparaat geselecteerd is. Rechtermuisklik op het geluidsicoontje -> Afspeelapparaten -> Rechtermuisklik op het juiste apparaat -> Als standaardapparaat instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan