Geluid werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dilophosaurus R

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Mijn computer kreeg een tijdje terug last van een virusaanval waardoor ik er niks meer op kon, dus ik heb de hele computer leeggegooid en er Windows 7 op geïnstalleerd. Maar nu heb ik een probleem: mijn geluidssysteem doet het niet meer.

Ik heb alle boxen gewoon aangesloten en ook d.m.v. zo'n kabel met groene uiteindes in de computer gestoken. Maar toch werkt het niet. Rechtsonderin staat zo'n speakerlogo-tje met een kruis ernaast, en hij geeft de melding dat er geen geluidsweergaveapparatuur gevonden kan worden of zoiets. Als ik ga zoeken naar hardware verschijnen de boxen ook niet in de lijst. Probleemoplossing levert ook geen resultaten op.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mijn computer kreeg een tijdje terug last van een virusaanval waardoor ik er niks meer op kon, dus ik heb de hele computer leeggegooid en er Windows 7 op geïnstalleerd. Maar nu heb ik een probleem: mijn geluidssysteem doet het niet meer.

Ik heb alle boxen gewoon aangesloten en ook d.m.v. zo'n kabel met groene uiteindes in de computer gestoken. Maar toch werkt het niet. Rechtsonderin staat zo'n speakerlogo-tje met een kruis ernaast, en hij geeft de melding dat er geen geluidsweergaveapparatuur gevonden kan worden of zoiets. Als ik ga zoeken naar hardware verschijnen de boxen ook niet in de lijst. Probleemoplossing levert ook geen resultaten op.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Zou je de naam/type van je moederbord hier neer willen zetten. of heb je een aparte geluidskaart? Je zult idd de drivers moeten installeren.

OK, dit is wat PC Wizard bij moederbord geeft.

Algemene Informatie :
Fabrikant : MSI
Product : Gypsum
Versie : 3.13
Serienummer : Niet nader omschreven
MP Ondersteuning : Ja, 1 CPU(s)
Versie MPS : 1.4

Je moet zoek naar drivers voor Realtek ALC 880.

Ik heb nu ff geen tijd. als je ze niet vind zal ik morgen wel ff kijken

Ja, een Compaq computer. Tenminste, dat staat met koeienletters op de zijkant gegraveerd. Volgens PC Wizard is het een Compaq Presario 061.

Hij zegt dat ik eerst de Microsoft UAA Bus moet downloaden voordat die driver werkt. (Die UAA Bus heb ik nu geïnstalleerd.

En gaat die driver eigenlijk wel werken? Want in het programma staat dat het voor Windows XP is en ik draai Windows 7 op m'n computer.

Laatst bewerkt:
klopt he tdat het een Compaq Presario Media Center SR2020NX is?

welke windows 7 heb je?
32 of 64 bit

Laatst bewerkt:
Toen ik probeerde om de nieuwste WinRar (32-bit) te installeren lukte het niet, dus ik neem aan dat het 64 bit is.

Het probleem is opgelost. Ik ben d.m.v. het Googlen van "Windows 7 Audio Driver" terechtgekomen op een site van Realtek waar ik de Realtek HD Audio Driver (Windows 7) heb gedownload, en nu doet mijn geluid het weer.

Mannen, bedankt voor jullie hulp en tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan