geluid werkt niet na aansluiting 5.1 setje

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderburght

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
een vriend van mij heeft 5.1 setje van Logitech aangesloten op zijn Medion (Vista); dit heeft een tijdje goed gewerkt, daarna heeft hij mogelijk iets aan de instellingen veranderd... enfin de computer zegt nu dat er geen apparaat voor geluid aanwezig is. Ik heb de volgende dingen geprobeerd: 1. apparaatbeheer, stuurprogramma's gecontroleerd 2. systeemherstel uitgevoerd. Maar alle apparaten werken correct... Iemand een idee?

Staat het volume misschien uit, recht onder in je valk staat een speaker-je.

nee, als je op het luidspreker-icoon in de taakbalk klikt, krijg je de mededeling dat er geen apparaat voor geluid is aangesloten

Zit er geen CD bij ofzo dat je het opnieuw kan installeren?

Nick,

Laatst bewerkt:
stuurprogramma's gecontroleerd
Ik neem aan dat het een onboard geluidskaart is. Wat heb je precies gecontoleerd? Zijn de audio drivers op een CD aanwezig? Of nieuwe gedownload van de site van PC- of moederbordfabrikant? Download en installeer anders Everest en kijk dan bij Multimedia, Windows Audio en PCI/PnP Audio. Wat wordt op die twee plaatsen vermeld?

Ik heb hetzelfde probleem na herinstallatie van XP Pro op een Acer Aspire 5100
Ik heb van de site van Acer de driver van Realtec gedownload, echter....
Als ik via Configuratiescherm / Systeem / hardware /apparaatbeheer naar besturing voor geluid, video en spelletjes ga, kan ik daar niets installeren want er wordt geen apparaat aangegeven, want het is een onboard (of onchip) geluidskaart en GEEN LOSSE audiokaart.

Op PCI-bus? Hoe nu verder te handelen?

Gaarne z.s.m. een antwoord c.q. oplossing

Op die plaats wordt de onboard geluidskaart ook opgenomen. Als hij er niet staat, is zeer waarschijnlijk de audio driver én de chipset controller voor de audio niet (goed) geinstalleerd. Doe wat ik aan TS adviseerde: kijk met Everest bij Multimedia, Windows Audio en bij Multimedia PCI/PnP Audio. De eerste vertelt je welke driver je moet hebben voor de onboard geluidskaart, de tweede welke chipset audio controller. Met die twee gegevens kun je gaan zoeken: of bij de site van de PC, als dat een merk PC is, of de fabrikant van het moederbord. Daar kun je vaak zowel die chipset audio controller als de driver voor de onboard audio ophalen.

NB: En eigenlijk hoor je dat soort drivers bij aankoop van de PC mee te krijgen op een CD-Rom.

BOEING 737, bedankt!

Het probleem is opgelost door de juiste driver te installeren!

Bookeler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan