Geluid werkt niet na installatie OS XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Garnus

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Hoi^^,

Een tijdje terug heb ik het OS programma Windows XP geinstalleerd.
MEt perfecte boxen die gewoon werkte. Totdat ik plots geen geluid meer had. En van te voren deed die het nog gewoon.
Ik heb al een poging gedaan tot Realtek AC'97 Audio driver te installeren. MAar daarmee schoot ik niet veel op want hij werkt alsnog niet.

Kan iemand me raad geven of helpen?

Bedankt =]

Hoe zit het met je overige drivers?

Bedoeling is namelijk te beginnen met de chipset driver en daarna de overige drivers.

Betreft het een merk pc/laptop? Zo ja, dan zijn al je drivers te vinden op de website van de farikant van de pc/laptop. Middels het typenummer of serienummer kan je de drivers opzoeken.

Helpen doen we graag, maar dan hebben we bijvoorbeeld wel merk en type nodig of een hardware overzicht dat je kan maken met Pc Wizard.

Hoe zit het met je overige drivers?

Bedoeling is namelijk te beginnen met de chipset driver en daarna de overige drivers.

Betreft het een merk pc/laptop? Zo ja, dan zijn al je drivers te vinden op de website van de farikant van de pc/laptop. Middels het typenummer of serienummer kan je de drivers opzoeken.

Helpen doen we graag, maar dan hebben we bijvoorbeeld wel merk en type nodig of een hardware overzicht dat je kan maken met Pc Wizard.

oke.
mijn merk van de pc is HP. ik heb het programma 'Everest home edition' .
Dus zou ik daarmee iets kunnen vinden wat er nodig is?

Wat is het type van de pc? Zou netjes op e kast moeten staan of op de sticker aan de achterzijde.

Of even via de website zelf: http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html
Ook daar staat beschreven waar je dit nummer kan vinden.

Dit is de kortste klap, anders moet je appart voor elk onderdeel op zoek naar drivers.

Everest is trouwens aardig verouderd en herkent niet alle hardware correct.

Wat is het type van de pc? Zou netjes op e kast moeten staan of op de sticker aan de achterzijde.

Of even via de website zelf: http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html
Ook daar staat beschreven waar je dit nummer kan vinden.

Dit is de kortste klap, anders moet je appart voor elk onderdeel op zoek naar drivers.

Everest is trouwens aardig verouderd en herkent niet alle hardware correct.

het is een HP Pavilion A000.

Ik heb je alle middelen om je drivers op te zoeken en te installeren al gegeven. De website. Daar dus je typenummer ingeven en eerst je chipset driver installeren en na een herstart de rest. AL heb ik wel het vermoeden dat dit een niet correct typenummer is.

De website bevat ook de vraag "hoe vind ik mijn typenummer".

Laatst bewerkt:
Ik heb je alle middelen om je drivers op te zoeken en te installeren al gegeven. De website. Daar dus je typenummer ingeven en eerst je chipset driver installeren en na een herstart de rest. AL heb ik wel het vermoeden dat dit een niet correct typenummer is.

De website bevat ook de vraag "hoe vind ik mijn typenummer".

oke oke ^^ bedankt
=D als het werkt zal k het wel laten horen !:D

Komt vast goed! En zelf doen is practisch, stel dat het nog een keer nodig is. Je weet nu meteen waar je moet zijn :thumb:

Komt vast goed! En zelf doen is practisch, stel dat het nog een keer nodig is. Je weet nu meteen waar je moet zijn :thumb:

alvast bedankt voor de informatie ^^
kben nu bezig met de Update van Realtek High Definition Audio-driver . =D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan