Geluid werkt niet!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boyke_b

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Hallo ik heb sinds 2 weken een nieuwe computer (Acer) en had toen de Luidsprekers van mijn oude computer erop aangesloten en die werkte gewoon perfect hoefde niks te installeren enz.

Maar nu doen ze het niet meer goed. Ik krijg wel als ik mijn computer opstart of afsluit zo'n muziekje maar als ik bijv. een liedje wil afspelen krijg ik dit te zien(op de link klikken):

http://www.putfile.com/pic.php?img=4488566

En ook als ik naar Configuratiescherm, spraak-geluid en geluidapparaten en dan naar geluiden en audioapparaten ga dan staat er "geen audio apparaat" (klik op de link hieronder om een plaatje ervan te zien)

http://www.putfile.com/pic.php?img=4488810

En de software heb ik al geintalleerd maar dat is wel van mijn oude computer.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen

Kijk eens onder apparaten beheer of je daar een geel of rood teken ziet!
Heb je nog een moederbord cd van de Pc.

Rechtermuis knop stuurprogramma`s bijwerken met de cd.

Ik heb niet veel verstand van computers dus kan je even uitleggen hoe ik bij apparaten beheer kom:o

En nee ik heb geen cd bij de computer gehad toen ik heb thuis aanzetten hoefden ik alleen maar wat dingen in te vullen bijv. welke internet verbinding ik heb en hoeveel account's de computer moet hebben.

Rechtermuisknop op deze computer ----> hardware taakbalkje en dan Aparaatbeheer

Je hebt dus de drivers [software] van de geluidskaart van je oude PC geinstalleerd op je nieuwe PC..... Grote kans dat daar niet dezelfde geluidskaart in zit..... dan loopt de boel dus muurvast...

Download Everest hier: http://www.majorgeeks.com/download4181.html
installeer het en kijk welk type geluidskaart er in die PC hebt, dan kun je [meestal] op de site van de fabrikant de nieuwste drivers downloaden.......

ok, ik heb het geinstalleerd en opgestart maar waar moet ik kijken wat voor geluidkaart ik heb?

Ja... en klik eens op dat luidsprekertje bij PCI/PnP..........

Zit je geluid op het moederboard? Of heb je een losse geluidskaart? Geef in het eerste geval even het EXACTE merk en type moederboard, dan kunnen we uitzoeken wat de onboard geluidskaart is. [kijk op everest bij moederboard]

Die sukkels bij Acer maken het niet echt gemakkelijk......
Dan het type Acer? Kijken we bij Acer op de website of daar de drivers staan........

Dit is de "drivers site" van Acer: http://support.acer-euro.com/drivers/

Laatst bewerkt:
Ik heb even op de doos gekeken daar stond ook nog meer op zoals wat er allemaal bij zit enzo en bij audio staat "integrated Audio" maar daar hebben we denk ik niks aan.

Dit is het type: Acer Aspire T660

Edit:
Ik heb op die site gekeken en daar staat tot mijn verbazing geen Aspire T660 het gaat maar toto de T650.
Maar ik denk dat ze dezelfde drivers hebben of niet?

Laatst bewerkt:
ik heb die van de van de Aspire T650 gedownload maar hij doet het nog steeds niet.

Jammer!

Normaal zou je bij dit systeem een CD moeten hebben gekregen..... maar wat ook kan... is de harde schijf in 2 gedeeld? C en D schijf? Staat op D geen bestand met de naam "Recovery" of Backup? Grote kans dat daar de juiste driver in zit......
Voor installatie van een nieuwe driver, moet je wel eerst via configuratiescherm, de oude verwijderen.......
Kijk bij het opstarten eens in BIOS of "on board sound" niet toevallig op "off" staat.....

Ja, het is gelukt mijn computer is inderdaad in twee schijven verdeeld en op een daarvan stond een map met "Acer" en daarin staat ook recovery en toen heb ik alleen de Audio geinstalleerd en nu doet hij het weer.

ErpCity en alle andere, bedankt :thumb:

Fantastisch dat het weer werkt! Alles zat hier wel tegen: onbekende audiokaart, onbekend moederboard en zelfs op de site van de fabrikant onbekend apparaat.... Ik raad je wel drigend aan om van die Acer map een backup op CD te branden..... stel dat je een harddisk crash krijgt, ben je alle drivers kwijt........

Goed weekend!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan