geluid werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tolga15

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
mensen wie kan mij helpen ik heb geen geluid meer en ik kan de driver niet vinden.

Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Vermoedelijk een onboard geluidskaart. De driver kun je op de site van de moederbord fabrikant vinden. Welke moederbord heb je, dan kunnen wij misschien voor je kijken.

Laatst bewerkt:
waar kun je dat zien bij everest wat mijn moederbord is ?

In Everest ga je naar:
Moederbord > moederbord, bij mnoederbordnaam staat hopelijk jou type/model moederbord vermeld.

ik ben nu bezig met downloaden ik hoop dat het gaat lukken;)

het is gedownload alleen wat moet ik nou uitpakken alles is exe.

Als het goed is heb je een ZIP bestand binnengehaald met de naam "Realtek.zip". Deze uitpakken met bijvoorbeeld Winrar. Als het goed is zal er een bestandje tussen staan met "Setup.exe" als naam. Deze twee keer aanklikken en de schermpjes volgen.

Dowload eens op diezelfde link de "VIA Service Pack (4 in 1)" en kijk eens of die wel geinstalleerd wordt. Lukt dat, dan zul je waarschijnlijk opnieuw moeten opstarten. Daarna nog eens proberen of je die geluidskaart driver kunt installeren.

lukt ook niet wat moet ik nu dan doen

wie kan me helpen??????

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je zegt "lukt niet" kon je dan dat "VIA Service Pack (4 in 1)" niet installeren, of bleef je daarna geen geluid houden?
Kijk in Everest ook eens bij Multimedia, Windows Audio en bij Multimedia, PCI/PnP Audio. Wat staat daar?

daar staat het volgende

VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI
En nee het lukte niet om het te installeren

bij windows audio staat niets

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch voor alle zekerheid, dat zip-bestand leverde bij jou uitgepakt een mapje realtek op met de volgende inhoud?

(Klik voor vergroting)

Zo ja, kun je dan het merk van je PC opgeven, als je een merk-PC hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan