Geluid werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter jato
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jato

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2004
De laatste dagen zette ik mijn pc aan en had ik geen geluid; vreemd was dat het speakertje rechtsonder doorkruist was (gedempt). Nadat ik dat vinkje had weggehaald, hoorde ik het geluid weer. Nadat dit een paar dagen zo door bleef gaan, had ik ineens helemaal geen geluid en er was niets gedempt; alle snoeren zaten vast; ook de koptelefoon deed het niet.Bij apparatenbeheer werkt alles prima. Wat kan ik nog uit proberen ?

Gr. Jato

Als er geen foutmeldingen in apparaatbeheer staan, dan:

een rechtse klik op het luidsprekersymbooltje en vervolgens beginnen met een controle van:
"volumemixer openen": staan daar de schuifregelaars een beetje in het midden of hoger, of staan ze op minimum of bijna minimum.

Zo doorloop je de overige opties onder het luidsprekertje.

Het is wel raadzaam om erbij te schrijven wát je allemaal hebt gecontroleerd sindsdien.
Daarnaast: wat "zegt" apparaatbeheer over de geluidshardware?

Ik heb bij apparatenbeheer alle audiobestanden bekeken; deze vermelden dat alles correct werken. Ik heb opnieuw een driver gedownload en laten uitvoeren zonder resultaat; ik heb de stekkers en draad bekeken , die zitten allemaal vast; het is audio on board. Het luidspeakertje is niet gedempt. wanneer ik het stekkertje van de luidspeaker of koptelefoon aansluit, dan hoor ik wel zacht gekras.

Jato

XP:
configuratiescherm,
kies spraak, geluid en geluidsapparaten,
klik links in beeld "geavanceerde volumeregeling"
klik dan links onder "geavanceerd"
Staat in het scherm dat zich dán opent wel of niet een vinkje bij "digital output only"? (verander dat eens)

Vista:
configuratiescherm
geluid
klik op luidsprekers
klik op eigenschappen
klik op aangepast
Staat er een vinkje bij alleen digitale uitvoer? (verander dat eens)

Laatst bewerkt:
geen geluid

ik heb alle raad uitgevoerd zonder resultaat; in de bios staat de audio op enable.
In het configuratiescherm staan bij mij Win XP andere aanduidingen. bv Spraak apart en Geluiden en audio apparaten apart. in die schermen staat geavanceerd rechts. digitale uitvoer of output zie ik nergens staan.

Ik kan mij niet voorstellen dat jij een ander XP scherm ziet dan ik. Wat ik mij wél voor kan stellen is dat jij het configuratiescherm op "klassieke weergave" hebt staan.

Mijn "doe" lijstje verandert dan als volgt:

klik configuratiescherm
klik op "geluiden en audio apparaten"
klik in het middengedeelte van het scherm (onder "volume") op geavanceerd
klik in het volgende scherm linksonder nogmaals op geavanceerd

Nú zie je dat digital.... etc. etc. staan.

Ik heb nu alle mogelijkheden afgetast; niets hoeft er worden ingeschakeld, was gebeurd. alles werkt correct: :o stond er; bios staat op audio enable; nergens een vinkje gedempt; ik heb een nieuwe driver laten configureren. Ik heb wel een chrash gehad en veel bestanden waren verdwenen. Ik heb win XP geupdate.
K weet het ook niet meer.

Jato

Ok, dan de simpele die-hard methode als laatste maar proberen:

apparaatbeheer, dan een rechtse klik op ALLE audio apparaten (stuk voor stuk) en kiezen voor dé-installatie. Als er één gedaan is en Windows zegt dat er opnieuw gestart moet worden, WEIGEREN. Eérst álle audio apparaten verwijderen en dán pas aan Windows toestaan dat er opnieuw wordt gestart.

Het zou zomaar kunnen dat je na de opstart, als Windows alle geluidsdrivers (automatisch) weer heeft geïnstalleerd, weer gewoon prima geluid hebt.

Het probleem is niet opgelostl ik heb alles gedaan wat mij aan raad is gegeven; zonder resultaat; als ik het stekkertje van de koptelefoon of monitor in de pc steek, dan hoor ik wel een zacht contactgeluid ,maar meer niet. Ik heb mijn laptop er naast gehouden (dat geluid werkt wel) en alle gegevens die daar het geluid besturen, precies zo overgenomen zonder resultaat. Ik laat het even een paar dagen liggen. misschien komt er een heldere ingeving.
Iedereen bedankt

Jato:cool::cool::(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan