geluid werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niek62

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
ik heb een oudere pc gekregen die werkte op Windows XP Media Center Edition,
Maar die was niet voledig geinstaleerd, Want er zat onder andere geen internet explorer en media player op.
Ik heb een nieuwe setup gedaan met XP home en nu werk alles wel alleen het geluid doet het niet meer, wel de piep als iets afsluit of verkeerd aanklik hoor ik nog, maar muziek afspelen werkt niet.
Ik weet niet of het geluid het voor die setup wel gewerkt heeft.
Volgens Aida is de geluidskaart een: Analog Devices 1888 @ intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]
Ik heb al geprobeerd het stuurprogramme ervoor te downloaden bij Realtek maar die werkt niet.
Kan ik nu ook een externe geluidskaart gebruiken,
Zoja moet ik behalve AC'97 uitschakelen nog iets anders instellen bijvoorbeeld in de BIOS ?

Wel speakers er op aangesloten?
Extern geluidskaart kan altijd (als er een USB aansluiting opzit)
En ja, dan wel even onboard geluidskaart in bios uitzetten.

Ik heb via DriverAgent SoundMax gedownload en geinstaleerd en nu heb ik wel geluid maar het komt maar uit de linker-speaker.

Heb nog 2 USB aanstuitingen open dus dat is geen probleem. Maar in de Bios de geluidskaart uizetten ik zou niet weten hoe.
Bios is een AMI versie 1005.001, Datum Systeem BIOS 09/14/04

heb je geen aparte software voor je geluidskaart,daar kan je je boxen instellen namelijk

Heb je boxjes met een schuifregelaar of met een draai regelaar?
Boxen met een schuifregelaar willen op een bepaalde plek wel eens mono geluid produceren.
Boxen met een draairegelaar niet... dan zou je de mini-jack aansluiting van je boxen eens goed moeten controleren, desnoods even bewegen.
Kabelbreukje kan ook de oorzaak zijn van mono geluid.

Als laatste kan je in volumecontrol ook de balans van de speakers instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan