geluid wijzigen binnenkomende email Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Als je dit in Outlook (2007 vraagt, moet je naar het configuratiecentrum en klikken op Spraak, geluid en geluidsapparaten en dan verder. Die optie is er niet in het configuratiecentrum van Vista en onder Geluid vind je het ook niet. In Outlook kun je aangeven dat je een geluid wilt horen (Extra>>Opties>>Voorkeuren>>E-mail opties>>Geavanceerde e-mailopties) maar vervolgens kun je het geluid zelf, niet aanpassen.

Hoe kan ik een ander geluid krijgen in Outlook 2007, als er een email binnenkomt?

Ik heb hier geen Vista bij de hand maar thuis heb ik dat gewoon aangepast. Onder instellingen, geluidschema of zoiets. Hier kan je het geluid van inkomende e-mails aanpassen.

Ron

bedankt voor je reactie. Waar onder instellingen, waar moet ik klikken om Instellingen te kunnen openen?

Ik zit hier met een Engelse XP dus het wordt een beetje raden voor een Nederlandse Vista. Zit het niet onder Configuratiescherm?

Ron

joehoe, terwijl ik je een antwoord geef, kijk ik nog eens en ik zie dat dit moet gebeuren onder Persoonlijke instellingen.... (ja, als ik de eerste keer al had gezocht naar iets waar het woord Instellingen in voor komt....).

In dat venster had ik al gezocht, maar omdat ik aannam dat die geluiden alleen gelden voor Windows Mail en niet voor Outlook, heb ik daar niets gedaan.

Dus:
1. klik op Start
2. klik op Configuratiescherm
3. Dubbelklik op Persoonlijke instellingen
4. klik op Geluiden (vierde optie)
5. In het dialoogvenster Geluid, tabblad Geluiden, klikt u op:
- Melding bij nieuw e-mailbericht
- klik onder Geluiden (onderaan) op het pijltje naast het .wav geluid
- maak een keuze, bijvoorbeeld chimes.wav.
- klik op Testen (staat het geluid wel aan en hard genoeg?)
- keuze gemaakt? Klik onderin op Toepassen en daarna op OK.

Dit heb ik zelf nog even getest en het werkt.

Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan