geluid wispelturig

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Desk-top HP Paviljon, Windows XP (jaja), volgend probleem: ik krijg geen geluid bij fragmenten op facebook of You Tube en in het algemeen bij filmpjes op internet. Ook geen geluid bij muziek uit mijn I tunes bibliotheek. Ik zie wel de balk verder lopen, het programma werkt dus. Anderzijds wel geluid bij Skype! (de hardware van het geluid op mijn desk is dus ok). Wat kan ik doen? Een of andere instelling? Bij I Tunes kreeg ik het bericht dat ik de functie Bonjour had uitgeschakeld. Inderdaad, ik heb ze dus weer ingeschakeld. Nog niets...

Laatst bewerkt:
Dank. Heb je goede raad gevolgd maar alles blijkt oké: de geluidkaart, de apparaatstatus ("werkt correct") , de gebruikte uitgang, de regelingen. Ook niet als ik via de hoofdtelefoon werk. Merkwaardig is ook dat ik wél geluid heb via Skype maar niet bij de filmpjes van Facebook noch bij andere Internetdocumenten. ook bij Outlook komt er geen geluidje als een bericht binnenloopt. Wat nu?

Misschien (ik weet het niet zeker, ik heb dit probleem nooit gehad, maar ik maak maar een suggestie) komt het omdat de software van bijvoorbeeld de browser en Outlook te "nieuw" is voor de geluidskaart, en dat hij daarom geen geluid geeft.
Welke browser gebruik je (en het liefst ook de versie), en welke versie van Office gebruik je? (2007, 2013 o.i.d. )

Ik gebruik Chrome (versie 44.0.2403.107m) Dat heeft altijd goed gewerkt, tot voor enkele dagen opeens het geluid bij internet uitviel.
Is het een goed idee om met Internet Explorer te proberen?

Inmiddels heb ik geprobeerd om Internet Explorer te gebruiken maar ook daar krijg ik geen geluid bij de filmpjes. Dus ligt het niet aan Chrome. Wat dan wel?

Probeer in Apparaatbeheer de geluidskaart eens te verwijderen, ook de stuurprogramma;s als daarom gevraagd wordt en start daarna de pc opnieuw op.
Windows zal de audio-chip opnieuw detecteren en de driver opnieuw installeren.
Mogelijk is dat de oplossing?

Laatst bewerkt:
Doe ik. Om geen domme dingen te doen: enig idee onder welke naam zo'n geluidskaart bij Apparaatbeheer staat? Kan het dit zijn:
REALTEK HD AUDIO ?

Ziezo, ik heb gedaan wat je me aanraadde. Onder apparaatbeheer heb ik REALTEK AUDIO uitgeschakeld, de PC uit en weer aan, de geluidskaart weer ingeschakeld en de stuurprogramma's bijgewerkt Maar het resultaat blijft hetzelfde: geen geluid (ook niet de Windowsgeluiden). Onder "eigenschappen" vind ik: "dit apparaat werkt correct". Wat nu?
ps Je bedoelde toch niet "Installatie ongedaan maken" in plaats van "uitschakelen"?

Euh, toch niet real? Ik bedoel: de geluidskaart uit de pc halen en terug in brengen? Want ik ben bang dat dit boven mijn petje gaat.:(

Ik bedoel: de geluidskaart uit de pc halen en terug in brengen?
Ik bedoelde "verwijderen uit Apparaat-beheer" , wat onder XP hetzelfde is als "installatie ongedaan maken".
Daarmee wordt de installatie van de audio-chip binnen XP ongedaan gemaakt en zal deze , na herstart, door Windows als "nieuwe hardware" worden gezien en vervolgens opnieuw worden geïnstalleerd.

Nog even dit: als ik klik op "stuurprogramma bijwerken" zegt Windows XP na enig zoekwerk dat er geen betere drivers gevonden worden dan diegene die geïnstalleerd zijn; is het dan nog wel nuttig dat ik "de installatie ongedaan maak"?

Het is het proberen waard, baat het niet dan schaadt het niet. Het kan maar zo zijn dat er bepaalde bestanden corrupt zijn of anderszins niet door het systeem gebruikt kunnen worden.
Wat eventueel ook nog een optie is ( alleen ben ik niet zeker of dit onder XP ook werkt ) is een opdracht-prompt starten als Administrator en dan het commando sfc /scannow intoetsen en op [enter] drukken ( let op de spatie tussen sfc en /scannow ! ).
Windows zal dan het systeem scannen op fouten en deze, indien gevonden, proberen te herstellen.

Hoera!!! Ik heb dus gedaan wat je (Scrapheap) geadviseerd hebt en inderdaad: opnieuw geluid bij Internetfilmpjes en facebook! Ik heb dus de installatie van de geluidskaart in apparaatbeheer "ongedaan gemaakt" en de pc herstart en ziezo. Hartelijk dank en sorry omdat ik zo voorzichtig te werk ben gegaan. Ik hoop at dit niet als argwaan of ongeloof over kwam.

Zekerheid boven alles ! :d
Je kunt beter vragen wat je wilt weten dan overhaast te werk gaan, dat laatste heeft al velen in de problemen gebracht of onnodig veel werk bezorgd, dus geen probleem hoor ;)
In elk geval gefeliciteerd met het resultaat en veel plezier ermee maar weer :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan