geluid zachter als iemand praat op radio (op PC)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
hallo,
ik heb net zelf een pc in elkaar gezet.
alles doet het goed, maar als ik de radio op zet bijv. slamfm online. als mensen dan praten en reclame met praten gaat het geluid heel zacht in 1 keer.
hoe komt dit?
er komt wel geluid uit.
het is een onboard geluidskaart.
ik denk zelf dat het aan de instellingen licht.
ik heb de software van de geluids kaart er ook op. ik heb hem ook al een paar keer op nieuw opgestart.
het gebeurt ook als er muziek is en er te veel in de muziek word gepraat.

als ik er een koptelefoon aan de voor kan in doe doet hij dat niet. de versterker zit aan de achter kant.

wat is het probleem??

het is een ''asrock fm2a75 pro4-m'' moederbord.

alvast bedankt.

met vriendelijke groet

Rino26

Laatst bewerkt:
ja via een versterker. yamaha. ik heb 1 coperbox daar aan. 1 is opgeblazen. 2 auto boxen. en 2 gewoon ge 80watt boxen. Hoezo??

nee.
volgens mij heb ik het al opgelost. door de intellingen van mijn versterker te veranderen. maar toch vind ik heb vreemt. want de instellingen die ik altijd had die werke altijd gewoon. en nu in eens niet. ik had hem van surround vaan disco moeten veranderen. heel vreemt. als je weet hoe dat komt. kun je me dat dan even uitleggen??

Kwam (komt) er wel geluid uit de center speaker? (Werkt die wel?)

weet ik niet want die heb ik momenteel nu niet aan gesloten

Ah :) Als je een stereo bron naar een surround versterker stuurt en deze daar "virtueel" surround van maakt (die instelling) zal hij proberen alles wat in het midden van het stereo beeld (vaak stem) is naar de centre speaker sturen. (En weg filteren uit de anderen) Aangezien je de center niet aangesloten hebt krijg je dus dat effect waarme je je toppic starte.
Door je versterker nu op "disco" :p te zetten zal het gewoon stereo blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan