Geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Mischien hoort hier de vraag niet thuis maar ik als oude dos freak (schaam me diep) weet toch niet meer hoe ik toch ook alweer onder dos ook geluid kon krijgen.
Bij sommige spelletjes die helaas alleen onder dos emulatie werken of echt alleen in een dos omgeving heb ik geen geluid en dat is ook niet zo gek, je moet namelijk een aantal instellingen doen maar ik weet niet meer wat.
ik weet dat je een aantal regels in de autoexec.bat en config.sys moet zetten maar wat was het ook alweer.
Ohja en is er nog software nodig om je geluidskaart te laten werken.

Onboard zie foto.

Groetjes jjw

Ja ja

Ja die link had ik ook al geprobeerd, ik was al wezen zoeken onder Google en zo maar helaas.
Ik vond niet direct wat ik vond, en de drivers dat is een goede, ja ik heb wel alles bij de hand maar het volgende probleem, het is een onboard geluidskaart.

Dus drivers op een cd voor de meeste windows versies maar voor de rest....

hmmm nog meer goede ideeen??

Volgens mij moet je iets met SET BLASTER doen. Verder weet ik het ook niet meer, maar misschien schiet het je nu te binnen.:D

Edit. Volgens mij is dit wat je zoekt voor een onboard geluidskaart.http://schneegans.de/tips/dos-soundtreiber/ Ik zie nu dat je de pagina linksboven ook in engels kunt krijgen.

Laatst bewerkt:
ja dankje

Ja dat was het zeker.
Er zijn een aantal SET Blaster functie voor wat verschillende soundblaster lookalike kaarten.

Het werkt inmiddels.
Dankjewel.
Voor iedereen die nieuwschierig is.
Laat het maar weten.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan