Geluidboxen Compaq Presario 5000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc & Evelien

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Hallo,
even een vraagje. Ik heb sinds vandaag een TFT F-17 beeldscherm van Neovo. Hartstikke mooi, alleen kan ik nu mijn geluidboxen van de presario niet meer kwijt en heb dus geen geluid meer...

Er zijn geen openingen in de computer, waar ik eventueel de verbinding naar de boxjes zou kunnen maken...

Kan iemand mij helpen???

Groetjes,
Marc en Evelien

via je geluidskaart aan de achterkant van je pc? heb je daar geen aansluiting?

dan zal je een of ander verloopje moeten hebben of andere speakertjes, zijn goedkoop hoor want die standaard boxen die aan de zijkant van de monitor zitten, zijn niet zo super. ik weet niet of er een verloopje voor is?

Het waren redelijk goede boxen, jbl speakers en ik kan zo'n verloopje gewoon bij een computerwinkel kopen???

We zullen hem eerst open maken en kijken hoe het zit met de geluidskaart...

in ieder geval weer hartstikke bedankt!

Geplaatst door Marc & Evelien
Het waren redelijk goede boxen, jbl speakers en ik kan zo'n verloopje gewoon bij een computerwinkel kopen???

We zullen hem eerst open maken en kijken hoe het zit met de geluidskaart...

in ieder geval weer hartstikke bedankt!

o het waren dus niet de standaard boxen van compaq?
dan zou je inderdaad een verloopje moeten kopen!

JBL is inderdaad het merk wat compaq tegenwoordig bij de pc's levert, boxen zijn van redelijk goede kwaliteit.
Ik neem aan dat ze voorheen ook ergens op aangesloten waren, hoe ziet deze stekker eruit? Achter op de pc zit als het goed is een 3,5 mm jackplug.

In het standaard beeldscherm zat het met een stekkertje achter in het beeldscherm en dat stekkertje past niet achter in de computer. Dus ik denk dat ik inderdaad een verloopstekkertje moet hebben, en nu maar hopen dat ik uit kan leggen wat ik bedoel, want ik weet niet wat een jackplug is...

Dit
conn_teleph35sm.gif
is een jackplug.

Maar omschrijf eens hoe jouw aansluitstekker van je boxen er nu uitziet (desnoods een simpel tekeningtje)

Dat plugje dat in het beeldscherm ging is precies andersom... ik bedoel - ik hoop niet dat ik iets heel geks ga zeggen - vroeger had je 'mannetjes' en 'vrouwtjes' en jij omschrijft een 'mannetje' en dit is een 'vrouwtje'... de boxjes haalden ook stroom uit het beeldscherm, zodat er een lichtje ging branden...

eh... ik hoop dat dit duidelijk is???

En nu heb je een probleem. Dat omgekeerde stekkertje (de female dus) daar is nog wel een verloopje voor te krijgen alleen, de voeding die heb je dus nu niet meer.
Ik zou ook zo niet weten of deze los te krijgen zijn.
Voor wat het waard is, ik heb hier ook JBL boxen staan (losstaande)en daar zit een voeding bij van 12volt en 1000 mA, misschien helpt je dat wat op weg naar je zoektocht voor een voeding. Kijk trouwens even op de boxen of daar nog iets aangegeven staat hoeveel volt ze nodig hebben.

Waarschijnlijk is een nieuw boxensetje goedkoper dan een losse voeding

Oké Ron, nu weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Dank je wel! Zou het een optie zijn om andere boxen te kopen en denk je dat ik die dan wel kan aansluiten???

Graag gedaan (of je er nou vrolijker van wordt??)

En ja, als je een standaard boxen setje koopt zou je dat gewoon moeten kunnen aansluiten.
Er kwam toch uit/bij je oude monitorkabel ook zo'n jackplugje tevoorschijn die je in de pc moest pluggen? (misschien wel twee, één voor je boxen en één voor je mic)

Een jackplug voor mijn microfoon, niet voor de boxjes die gingen rechtstreeks in het beeldscherm... slim bedacht trouwens van de fabrikant! Maar jij denkt dat het toch moet lukken, desnoods in de aansluiting voor de mic? Ik heb nog wel een USB poort over, maar weet niet of daar ook boxjes in kunnen worden geplugd...

Ho even, als het signaal via de monitor kabel liep heb je een nog groter probleem, over welke compaq heb je het. (type dus) Of als je er nog een boekje van hebt, eerst even nakijken of er iets instaat over een line-uitgang (line out) op je pc, die heb je echt nodig om boxen te kunnen aansluiten.

O jee... je gaat het toch niet nog moeilijker maken... ik heb een Compaq Presario 5000... en ik kan in het boekje alleen vinden dat het aangesloten moet worden op het beeldscherm (dat ik nu dus vervangen heb...)

Kijk even achter op de pc zie je daar het volgende tekeningetje als bij audio out, dan kan je gewoon boxen aansluiten, zoniet dan moet je het toch even verder uitzoeken. (je hebt dan trouwens geen gewone 5000, maar er staat dan een letter toevoeging achter)

attachment.php

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan