Geluidje afspelen in vb-progje werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door the_dannyboy
Maar op een van de drie pc's staat VB, op de andere alleen de runtime files.
Oké bedankt. Vreemd allemaal, dat ondanks de runtime files toch nog niet wilt werken.

Ja, maar alles werkt verder: heel het progje werkt (incl. de trayicon enzo.). Alleen het geluid wil niet...:(

Ja, maar alles werkt verder: heel het progje werkt (incl. de trayicon enzo.). Alleen het geluid wil niet...:(
Ik dacht al dat je toch een bepaald component gebruikt. Het kan best zijn dat je iets over het hoofd hebt gezien, waardoor het geluid niet gaat werken. Ik snak nu om je code te gaan bekijken.

anonymous

Of is het een anonymous server? Dan kun je hem wel laten staan.

Oké

Waarom?

Iedereen mag erop hoor, zolang ze maar leuke dingen uploaden :D
Dat wist ik niet. Zal zo ff naar je code kijken. Heb geduld svp.

Zal je later nog een nadere uitleg gaan geven.

Soory, dat het zo lang geduurd heeft.

Daar waar if Time = labelx.Caption then bla bla moet result = sndPlaysound(Geluid,2) met Beep
worden vervangen. Dit komt, omdat je niet meer van een vorig Activex control gebruikt maakt.
Ik zal straks of morgen een uitgebreidere uit leg gaan geven, als je het niet erg vindt.

Bovendien kun je bij Form_Load "Form1.Hide" gewoon weglaten. Dit is niet helemaal nodig.
Form1 wordt dan na het starten van je (zeer mooie) programma meteen getoond, waardoor je
eventueel direct aanpassingen voor het afgaan van het alarm kunt instellen.

Je hoort nog van me Danny.

Groetjes.

P.S. Niet een beetje laat nu?

Dat bepaalde delen van de code nog gaan over een oud activex-controletje weet ik, maar het ging me nu even alleen om de knop om een geluidje af te spelen (>).
En die form1.hide staat erin omdat ik het programma met windows mee op wil laten starten, en dan is het niet handig om iedere keer dat venster te krijgen.

We kunnen morgen ofzo ook ff over msn verder praten, is mss wat makkelijker. 'K ga nu naar bed, houdoe...ZZzzz

Beep werkt gewoon bij mij.

Ik slaap nog niet.

Je schreef "maar het ging me nu even alleen om de knop om een geluidje af te spelen (> ).
"

Ik hoop van harte, dat je hiermee probeert te zeggen Beep te activeren en niet het afspelen
v.e. wav-bestandje(bird1.wav, zoals op je Form te zien is).

In dat geval werkt het bij mij volkomen probleemloos.

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan