geluidkaart inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Wie o wie kan mij helpen ik wil een geluidskaart zelf inbouwen wie heeft er tips voor mij want ik heb het nog nooit zelf gedaan maar 1 keer moet de eerste zijn.

Je schroeft je kast open, kijkt waar de oude geluidskaart zit (in iedergeval in één van de witte poorten), schroeft deze los en haalt em eruit. Nu pak je je nieuwe geluidskaart, plaatst deze in het slot waar de oude kaart voorheen zat, schroeft deze vast en dat geldt ook voor de kast.

Nu pc weer opstarten en de drivers installeren die zijn meegeleverd op cd-rom. Eventueel de geluidsinstellingen in Windows goedzetten.

hoi en eventueel in bios je on-board geluidskaart uitschakelen als je die on-bord heb ..

pak vantevoren even een verwarmingsbuis vast zodat je ontlaadt. Als je de kast open maakt zet dat het knopje achterop op uit, maar houd de stekker in de voeding.

Geplaatst door meelman
pak vantevoren even een verwarmingsbuis vast zodat je ontlaadt. Als je de kast open maakt zet dat het knopje achterop op uit, maar houd de stekker in de voeding.
En als je geen knopje hebt achter op de voeding?
Ik zou ook even voor het deinstalleren van de oude geluidskaart hem eerst verwijderen in apparaatbeheer van windows, anders heb je kans dat je irq probleempjes krijgt. Dit doe je door rechtermuisklik op deze computer en dan eigenschappen, of via systeem in het configuratiescherm, dan tabblad hardware en dan op het knopje apparaatbeheer klikken. In het nieuwe venster even je oude geluidskaart verwijderen, dan de pc uitschakelen en opstarten met de nieuwe kaart erin....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan