geluidproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hallohellohoi

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2004
Hallo mensen,
Nadat mijn laptop ‘kapot’ was heb ik hem even weg gebracht naar iemand. Gelukkig heeft deze persoon alles weer in orde gemaakt…behalve het geluid. Ik zit nu met het probleem dat wanneer ik iets af wil spelen dat ik een melding krijg dat de audiogegevensstroom niet kan worden afgespeeld, want er is geen audiohardware. Helaas heb ik de cd’s niet en het is de computerman ook niet gelukt om het geluid erop te zetten.

Weet er misschien iemand wat ik hieraan kan doen? Is er soms een soort media-speler op het net wat ik kan downloaden? Eerst had ik namelijk het programmaatje Winamp (ofzo)…
Alvast bedankt.

De correcte drivers voor de geluidskaart installeren.

Wat voor merk en type laptop is het, en heb je Everest al geprobeerd misschien dat je kunt zien wat voor geluidskaart er in zit.

Hier kun je winamp downloaden.

Laatst bewerkt:
Mijn laptop is van NLcomputers...helaas bestaat dat niet meer, dus daar ben ik lekker mee.
Dat van Everest snap ik niet helemaal. tenminste hoe ik mijn geluidskaart kan zien.
Bedankt voor winamp(dan heb ik dat in ieder geval).
En de correcte drivers installeren lukt niet.
Groetjes

Als je toch even het volledige typenummer geeft, dan kunnen we wellicht wat info krijgen.

ok,
het model is: 8375
Ik denk dat dit het typenummer is 3912B097

Kan ik anders ook drivers van een andere XP cdrom installeren/afhalen

Als je Everest opstart dan kun je onder multimedia - pci/pnp audio zien wat voor geluidskaart je hebt dan is het makkelijker zoeken naar de juiste drivers.:thumb:

Welke bijlage?

o, bijlage niet gelukt dus...
maar mijn geluidskaart is een VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

AC'97 is geen specifiek merk/type maar een standaard die door veel merken wordt ondersteund. Er zijn dus heel veel types geluidskaart die dit ondersteunen. Hier heb je dus niet voldoende aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan