Geluids kwaliteit skype

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiwi5life

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2013
Ik probeer videos op te nemen met een paar vrienden van mij waarbij ik iedereens microfoon bij nodig heb.
alleen is het probleem dat 1 persoon zijn microfoon het niet doet zoals het hoort

ik stip het uit:

-microfoon geeft statische geluiden
-een programma (bijv Internet explorer) start op, en gedurende opstart zijn de statische geluiden gestopt en is de persoon van dit probleem goed te verstaan.
-Nadat het programma klaar is met laden keert deze statische geluiden terug zoals dit is begonnen en is communiceren bijna onmogelijk

ook hoor ik diverse piep tonen op een constante tempo bij hem weg komen.
het geruis gaat niet weg wanneer er een externe microfoon in word geplugd OF een USB apparaat gebruikt die de zelfde taken moet doen.
Ander software gebruiken voor groepsgesprekken gaat ook niet.. zelfde probleem blijft bestaan in TeamSpeak wat ons alternatief is

het gaat om een laptop van HP - MINOS GP2
Google heeft hier niet veel hulp in kunnen leveren met maar 5 resultaten

weet iemand anders hier meer van af over hoe dit is op te lossen?
ik hoor het graag!

Teamspeak gebruiken, dat is veel handiger voor dat soort doeleinden.

@kiwi5life
Welkom op Helpmij.nl!

Misschien kun je aan die vriend wiens microfoon stoort, vragen of hij het misschien met een andere microfoon kan proberen. Als dit een externe microfoon is (niet ingebouwd) kan hij deze misschien testen op een andere computer, dan weet je of het probleem bij de microfoon of de computer zit.

@nielsh12
Teamspeak gebruiken, dat is veel handiger voor dat soort doeleinden.
Ander software gebruiken voor groepsgesprekken gaat ook niet.. zelfde probleem blijft bestaan in TeamSpeak wat ons alternatief is

Laatst bewerkt:
een externe microfoon werkt niet beter. USB headsets/microfoons doen precies het zelfde wanneer ze wel in een andere pc/laptop uitstekend werken. (dit hebben we geprobeerd met mijn eigen apparatuur dat feilloos werkt op al mijn andere pc's)
Dit ligt uiteraard dan aan de laptop zelf wat gister al de conclusie was... dit is dan moeilijk om mee op te nemen wanneer de storende geluiden luider zijn dan zijn stem.

Zoals ik al eerder zei is het probleem niet aanwezig wanneer de laptop bezig is met programma's opstarten. maar zodra die klaar is komt het lawaai terug.

Laatste updates van drivers (en eventueel bios) op laptop staan?
Indien ja, dan lijkt het op een hardware probleem. (Afscherming, ontkoppeling analoog gedeelte.)
Als programma's opstarten zal microfoon geluid (stem) ook wel even weg zijn. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan