Geluidsapparaat niet geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo, ik zit nu bij een vriend van mij achter de PC waar de geluidsboxen het niet doen. Als ik een MP3-bestand afspeel wordt Windows Media Player geopend met de melding:

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

En ik hoor dus geen geluid. Verder is alles goed aangesloten en de geluidbox staat aan met de volumeknop een stuk open. Bij Configuratiescherm > Spraak, geluid en audioapparaten > Geluiden en audioapparaten staat bovenaan: 'Geen audioapparaat'.

Ik denk dus dat de geluidsboxen niet geïnstaleerd zijn.
Kan iemand mij (ons) helpen?

Drivers geïnstalleerd van de geluidskaart?

Download even Everest om te kijken welke geluidskaart er in de computer zit: www.lavalys.com

EDIT:
Ik bedoel dan Everest Home. Deze is gratis;)

Oké, ik heb het programma gedownload, maar waar kan ik zien of de driver van de geluidskaart geïnstalleerd is?

Ga naar computer->overzicht.
Zoek daar naar Multimedia. Daar staat de geluidskaart. Even één keer op klikken en dan klikken op besturingssoftware downloaden. je komt nu op de site van de producent en daar kan je de drivers downloaden:)

Oké, bedankt. De driver heb ik gedownload. Maar bij de Setup krijg ik een foutmelding:

-536870397

Daarna deze melding:

Fail to install audio driver for windows XP.
Setup will exit.

Het is de deze driver: SiS 7012 PCI Audio Driver

Wie kan mij verder helpen?

Geluidskaart: SiS 7012 Audio Divice
Besturingssysteem: Windows XP Home

• Ga naar http://www.sis.com/download/
  • Klik in het eerste rijtje op Audio Device.
  • Klik in het tweede rijtje op Sis7012.
  • Kies in het derde rijtje de Windows-versie.
  • Klik op Go.
  • Klik op Download now en de Drivers worden geïnstalleerd.

Via de chat ben ik er achter gekomen dat niet alleen Packard Bell apparte drivers heeft, maar ook bijvoorbeeld Acer

Bij deze de vraag aan de Topic Starter of die even het type computer ook kan doorgeven:)

Waar kan ik het type vinden? Voorop staat alleen een logo van de winkel waar de computer is gekocht (Smetsers) en Intel Inside Pentium 4.

Misschien is dit het S/N nummer? Ik heb niet achterop gekeken, maar er stond hier iets op en briefje:
00043-413-227-019
Of is dit niet het S/N nummer en moet ik toch achterop kijken?

Ik denk even achterop kijken want google kent het nummer niet.

Er staat wel een nummer achterop, maar ik weet niet of dat wel het S/N nummer is: AC230V of is het AC23OV?
Of is het een heel ander nummer, verder staat er volgens mij niets op.

Dat heeft met de voeding te maken.

Deze vraag had ik nog niet gehad. Is veel makkelijker als het S/N nummer:o
Wat is het type computer dat je hebt?

Waar kan ik het type vinden? Voorop staat alleen een logo van de winkel waar de computer is gekocht (Smetsers) en Intel Inside Pentium 4.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan