Geluidsapparaat werkt niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo,

ik was bezig met mijn pc opschonen nadat ik wat programma's had gedownload die niet werkte zoals ik dat had gewilt, maar nu heb ik volgends mij 1 verkeert dingetje verwijdert, ik deed dat via Start > configuratiescherm > software en verwijderde toen het bestand. ik zou niet weten welk bestand het is, maar ik krijg geen geluid meer te horen, als ik windows mediaplayer opstart krijg ik de volgende fout:

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Weet iemand hoe ik dit oplos of hoe ik het bestand mischien terug kan halen?

Alvast bedankt!

Hoi...

Wellicht doet een systeem herstel naar een moment dat geluid nog wel werkte al wonderen.
Anders de drivers opnieuw installeren.Die staan op bijgeleverde cd van het mobo cq pc.
Of je moet naar de site van de fabrikant van je systeem.Welke dat is is nog niet gegeven door je....

Hallo,

Dat is het probleem, ik zou niet meer weten hoe ik systeem herstel uitvoer, ik heb dus ook geen backups meer gemaakt.

Ga naar: Start>Alle programma's>Bureau accessoires>Systeem werkset>Systeemherstel.
Het venster van systeemherstel wordt nu geopend kies daar een vetgedrukte datum waarvan je weet dat geluid het nog deed.

dit is xp btw.Welk os heb je?

Laatst bewerkt:
Systeem herstel stond uitgeschakeld :( er zijn dus geen vet gedrukte datum's ik kan me pc opnieuw installeren maar liever niet, is er nog een andere oplossing?

Hetgeen dat je verwijderd had staat dat nog in je prullenbak??Zo ja dan eerst eens die terugplaatsen.

...drivers opnieuw installeren.
Maar dan moet je dus aangeven over wat voor systeem we het hier hebben.Bij een zelfbouw systeem dan merk en type van het mobo.Bij een merk pc of laptop dan daar merk en type van.

En blijft nog steeds de belangrijke vraag staan van frankwannet: Welke OS heb je? Met andere woorden: welke versie van Windows gebruik je? Dat is belangrijk, omdat we dan beter kunnen helpen ;)

De versie van mijn pc is windows xp maar met een vista look erop. Ik heb trouwens zelf ook even zitten nadenken en kwam op 2 mogelijke oplossingen maar ik weet niet of dat wat wordt iemand van jullie mischien? Oplossing 1 was even bij handige software kijken op helpmij en daar een programma zoeken die verwijderde bestanden terug kan halen? en de 2e oplossing is: ik heb hier een installatie cdtje liggen van die vista look en helemaal in het begin van de installatie krijg je een blauw scherm en onderin komen dan wat optie's te staan. 1 van die optie's is druk op een toets voor een automatisch systeemherstel, maar de vraag is dan: verwijdert hij dan al mijn bestanden van mijn pc?
Hopelijk weet iemand meer.

Alvast bedankt.

Hoi...

Wellicht doet een systeem herstel naar een moment dat geluid nog wel werkte al wonderen.
Anders de drivers opnieuw installeren.Die staan op bijgeleverde cd van het mobo cq pc.
Of je moet naar de site van de fabrikant van je systeem.Welke dat is is nog niet gegeven door je
....

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Een systeemherstel zou niet werken bij je,gaf jezelf aan.
blijft optie 2 hierboven dus over

Hmm okee ga het uitvoeren plaats even een berichtje als het gelukt is. Bedankt.

Nou ik ga die systeemherstel op dat cdtje is proberen want via start> bureau accesoires> systeemwerkset>systeemherstel lukt het niet want er is geen datum waarop een backup is gemaakt.

dat gaat niet lukken,via de schijf zoekt ie naar een systeemherstelpunt op je pc.
die schijf weet toch niet wat je op je pc hebt..
Beter kun je aangeven wat voor een pc je hebt,welk type zodat we je drivers kunnen zoeken.

Laatst bewerkt:
Laat die cd nou eens voor wat het is en ga eens voor de optie die ik noemde.(drivers installeren)

Oftewel;Merk pc??zo ja merk en type
Zelfbouw: merk en type van het mobo.
Zit je met een aparte geluidskaart dan daar het merk en type van

Ja een fabrikant raadplegen lukt ook niet omdat ik vaak me pc zelf maak want heb beetje verstand van de hardware, maar ik wil hem niet opnieuw installeren omdat er dan teveel belangrijke bestanden verloren gaan.

Dan zal ik hem is even opnieuw opmoeten starten want in het opstart scherm staat veel informatie, ben dus even kijken

Drivers installeren heeft niets te maken met opnieuw installeren.

Doe nou eens niet eigenwijs en geef de gevraagde info nou eens!!

Nee dat klopt maar als ik hem opnieuw installeer ben ik weer van het probleem af hahaha ik zoek meestal de snelste en makkelijkste oplossing sorry daarvoor

Ik zal hem is opnieuw opstarten en zoveel mogelijk informatie doorgeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan