Geluidsapparatuur wordt niet herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrTon

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2010
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn geluidsapparatuur van de pc. Ik besloot gisteren Windows 7 opnieuw te installeren en heb daarvoor ook mijn harde schijf geformatteerd. Nu heb ik Windows 7 er weer mooi op, alles werkt zoals het hoort behalve het geluid. Ik had eerst totaal geen geluid en heb een beetje op internet rond gezocht. Ik heb het programma Everest Home gedownload en ben erachter gekomen dat dit mijn geluidskaart is: Intel 82801FB ICH6 - AC'97 Audio Controller [B-1] PCI. Nu heb ik met die informatie verder gezocht en de driver "Realtek AC'97 Audio" geïnstalleerd omdat ik niets anders kon vinden. Nu heb ik dus wel geluid, alleen komt dit geluid uit de computer zelf en niet via de aangesloten boxen. Ik heb het kabeltje zelf en de USB aansluiting van de boxen achter in de pc al in/uit gedaan, pc opnieuw opgestart maar niets helpt. Ook mijn headset, die ik aan de voorkant ingeplugd heb, wordt niet meer herkend. Ik zou niet weten hoe ik het geluid weer via mijn boxen en/of headset kan laten afspelen..
Hopelijk is dit een vrij duidelijke beschrijving en kan iemand mij hier verder mee helpen..
Alvast heel erg bedankt!

Mvg,

Ton

Laatst bewerkt:
Nieuwe windows installatie betekend altijd drivers opnieuw installeren (chipset, geluid, etc.). Zoek dus bij de fabrikant van je moederbord de drivers op, download deze en installeer ze.

Eventueel willen wij je wel helpen met zoeken naar de drivers, maar dan moet je wel het exacte type van je moederbord vertellen.

Jah dat dacht ik al, maar ik zou zo gauw niet weten waar ik precies kan zien welke drivers ik nog allemaal nodig heb en welke ik al heb.
Mijn moederbord is: Hewlett-Packard HP Compaq dc7100 SFF(DX878AV)
De driver voor geluid heb ik dan wel al ofniet?
Misschien helpt dit:

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4 521, 2800 MHz (14 x 200)
Moederbordnaam Hewlett-Packard HP Compaq dc7100 SFF(DX878AV)
Moederbord Chipset Intel Grantsdale-G i915G
Systeemgeheugen 1536 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Compaq (06/16/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801FB ICH6 - AC'97 Audio Controller [B-1]

Laatst bewerkt:
Als ik die .exe uitvoer, dan komt er bij de installatie op een gegeven moment te staan dat er een bestand ontbreekt..

Ok, probeer dan onder compatibility modus de driver te installeren: rechtermui op de .exe, tabje compatibiliteit en dan vista SP2 selecteren ;)

Hmm het ontbrekende bestand heb ik gedownload en in de goede map gezet. Ik heb de instellingen van de setup.exe op Vista SP2 gezet en de setup handmatig gestart, dan komt het volgende in beeld: De bestanden van het audiostuurprogramma ondersteunen uw computerhardware niet. Opmerking: Als u de audiosoftware hebt verwijderd zonder uw computer opnieuw op te starten, voer deze setup dan opnieuw uit. Ik heb ondertussen dat Realtek AC'97 eraf gegooid en pc opnieuw opgestart, maar hij blijft die melding geven..

Download dit programma (Driver genius) op http://www.driver-soft.com/
Het is een erg gemakkelijk programmaatje, die meteen al je devices herkend.
Dit programma weet precies welke drivers je nodig hebt en het fijne is, je hoeft ze niet zelf op te gaan zoeken op google ofzo, maar je kunt de drivers via het programmatje zelf installeren!

@mitchus, bedankt maar het heeft niet geholpen hij heeft wel 2 drivers gedownload en geinstalleerd maar had niks met geluidskaart te maken helaas.
@FTWLTG, Ook deze doet het niet, er komt te staan: Dit besturingssysteem wordt niet ondersteund door deze software...

Raar want ik heb windows 7 al eens opnieuw erop gezet en toen had ik dit probleem niet maar toen had ik ook de schijf niet geformateerd dacht ik. Het moet mogelijk zijn, maar de vraag is hoe..
Ik heb nog wat geprobeerd en gezocht op internet maar kan niks vinden..

Probleem al zelf opgelost, toch bedankt iedereen. Geen idee hoe precies maar het geluid doet het weer! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan