geluidsbestand in powerpoint

• Onderwerp starter Onderwerp starter rave
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rave

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
heey allemaal

Ik heb een vraagje

ik ben bezig met een powerpoint presentatie en nu wil ik ook een geluidsbestand toevoegen. Ik heb het bestand geript van een cd en vervolgens heb ik het nummer in de map van de presentatie gezet. ( mapje op bureaublad )

En ik heb vervolgens in de prestatie via invoegen geluid uit bestand ingevoegd.

En nu zie ik het icoontje wel maar als ik er op klik krijg ik geen geluid te horen.

Ik heb daarna ook het geluidsbestandje naar .wav gemaakt.
maar zonder resultaat.

En de bestanden uit mediagallery doen het wel.

Ik weet niet wat ik fout doe en of ik nog iets moet wijzigen.

alvast bedankt.

Beste rave ;)

Heb bij mij nog eens na gekeken en bij mij lukt het nog steeds.
Ik hoop dat je werkt met powerpoint 2003.
Songs die van CD komen zijn meestal een WMA bestand en dit zou moeten lukken, ook MP3 is geen probleem.
Ga naar Invoegen in de menubalk dan naar Films en geluiden, Geluid uit bestand en zoek het gewenste nummer.

Dan krijg je een schermpje waarop staat hoe U dit wil laten beginnen, via automatisch of door er op te klikken.
Het geluid kan je laten afspelen door met de rechter muisknop te klikken en op afspelen te klikken, of via diavoorstelling.
Dit zal je wellicht allemaal gedaan hebben zeker ? :thumb:

Zo ja dan zal je eens moeten herbeginnen.

Groetjes Danny. :D

Ja ik had dat allemaal ook al gedaan ik ben ook een keer opnieuw begonnen en heb het met verschillende geluidsfragmenten geprobeerd. maar alles zonder resultaat.

Ik heb nu wel een work around gevonden en dat is dat ik een hyperlink heb gemaakt. zodat die de muziek fragmenten wel worden afgespeeld in WMP. Maar ideaal vind ik dit ook niet.

Ik werk overigens wel met Powerpoint 2003 en op een andere computer met Powerpoint 2002 werkt het ook niet.

probleem opgelost.

De naam van het bestand bevatten spaties en leestekens en daardoor kon die het niet afspelen.

In ieder geval toch bedankt Danny :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan