• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geluidsignalering bij foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steggink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Beste mededenkers,

Ik heb mijn database gekoppeld aan een excel sheet.
En nu wil ik graag als de gegevens die uit de database niet overeenkomen met de informatie dat ik wil dat daar in komt er een geluidsignaal komt.

Bv. Ik lees mijn gegevens van de database uit in excel en in cel B4 moet een 2 staan maar er komt een 3 te staan dan moet excel mij waarschuwen met een geluidsignaal.

Heeft excel deze mogelijkheid en zo ja wie kan mij daar mee helpen.

Met vriendelijke groet.
E. Steggink

Hoe lees je die gegevens dan uit?

Is het uit Access? Excel? Andere software?

Beste mededenkers,

Ik heb mijn database gekoppeld aan een excel sheet.
En nu wil ik graag als de gegevens die uit de database niet overeenkomen met de informatie dat ik wil dat daar in komt er een geluidsignaal komt.

Bv. Ik lees mijn gegevens van de database uit in excel en in cel B4 moet een 2 staan maar er komt een 3 te staan dan moet excel mij waarschuwen met een geluidsignaal.

Heeft excel deze mogelijkheid en zo ja wie kan mij daar mee helpen.

Met vriendelijke groet.
E. Steggink

Het simpelste is om gebruik te maken van BEEP.
Als je onderstaande macro runt, hoor je een Beep.

Code:
Sub Geluid()
    Beep
End Sub
Indien gewenst kan je ook andere geluiden laten horen.
Voor de rest sluit ik mij aan bij de opmerkingen van Wigi.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Geluidsignaal bij foutmelding

Hoe lees je die gegevens dan uit?

Is het uit Access? Excel? Andere software?

Beste Wigi

In mijn database hou ik gegevens bij enzo geef ik sommige mensen een code omdat ik wat mis. Bv. als ik alle gegevens van iemand heb krijgt hij code 2 als ik een paspoort mis code 4. Nu lees ik de gegevens van de database in excel met de formule vert.zoeken en als dan op cel B4 een 4 komt te staan moet ik een signaal horen die mij er aan herinnert dat ik niet alle gegevens van die persoon heb.

Het simpelste is om gebruik te maken van BEEP.
Als je onderstaande macro runt, hoor je een Beep.

Code:
Sub Geluid()
    Beep
End Sub
Indien gewenst kan je ook andere geluiden laten horen.
Voor de rest sluit ik mij aan bij de opmerkingen van Wigi.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

In mijn database hou ik gegevens bij enzo geef ik sommige mensen een code omdat ik wat mis. Bv. als ik alle gegevens van iemand heb krijgt hij code 2 als ik een paspoort mis code 4. Nu lees ik de gegevens van de database in excel met de formule vert.zoeken en als dan op cel B4 een 4 komt te staan moet ik een signaal horen die mij er aan herinnert dat ik niet alle gegevens van die persoon heb.

Beste Roncancio,

Een apart bericht voor mij was niet nodig geweest, maar toch bedankt.:thumb:
Ik neem aan dat je de gegevens van meneer X nodig heeft en dat je zijn naam intoetst en dat je dan een melding krijgt. Het lijkt mij niet dat je de gegevens van iedereen inleest, omdat je dan een kakofonie aan geluiden krijgt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan