Geluidsinstallatie aansluiten op computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulomaldinie

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2012
Hallo, allereerst ik ben nieuw hier en hoop geholpen te worden met mijn probleem.

Het probleem:
Ik heb een computer + twee energy encore 2 boxen + Boston PV350 subwoofer + een pioneer versterker.

Momenteel maak ik gebruik van de boxen die in mijn computer scherm zitten, maar ik streef naar beter geluid. Want ik irriteer me er op het moment mateloos aan.
Nu de vraag, is het mogelijk al deze onderdelen op elkaar aan te sluiten? Zodat als ik iets afspeel op mijn computer ik geluid uit de subwoofer + de twee boxen krijg.

Graag zou ik van iemand horen, wat ik daarvoor moet aanschaffen aan kabels etc.

Ik hoop spoedig een reactie verwachten,
vriendelijke groeten.
Paul.

Het enige wat je aan kabels aan hoeft te schaffen is een mini-jack naar 2x cinch(tulp).
De mini-jack druk je in de audioOUT van je pc, de tulp-plugjes zet je in een vrije ingang van je versterker, de AUX bijvoorbeeld.

Da's alles

en hoe verbind ik de subwoofers + de twee boxjes aan mijn versterker? ik heb soort van koper achtig lang draad hier nog liggen. Of kan het ook met kabeltjes? Want dat weet ik dus niet.
Kan me pc dat wel aan?

wat voor versterker is het precies ( model ) en het vermogen?

als er 2 luidsprekergroepen op de versterker zitten ( groep A en B ), dan kan je bijvoorbeel die energy encore speakers op groep A aansluiten, en de boston subwoofer op groep B.

Normaal gesproken zitten de speakers via de subwoofer, aan de versterker. Maar jouw subwoofer heeft alleen aansluiting voor de versterker, en niet voor die extra 2 speakers ( heb even gegoogled ).

het beste is om speakerkabels te gebruiken, die kosten niet zoveel. Maar als je het met je eigen kabels wilt proberen, zorg wel dat de + en de - goed zitten ( rood = plus, zwart is - ).

op zich kan elke pc het aan, het is meer de vraag of de pioneer versterker genoeg vermogen heeft ( vandaar ook de vraag hoeveel vermogen hij heeft ).
Heb zelf ook het geluid van de pc via een externe versterker lopen via 4 speakers en een bassbox, gaat al jaren uitstekend ;).

Is een mooie en een goede versterker, daar kunnen jouw speakers wel op aangesloten worden . ( en de buren gaan blij worden :P )

de mini jack moet inderdaad in dat groen gekleurde " gaatje " :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan