Geluidsinstallatie aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutvb

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Hallo beste potentiele helpers,

Aangezien ik nogal een noob ben als het om hardware enzo gaat heb ik een aantal vragen.

De situatie is als volgt: Ik heb al een tijdje een laptop (HP 550). Nu heb ik via een kameraad een dvd-speler met surround system (merk: LG, type: LH-t250) kunnen regelen. En verder heb ik nog een tv staan (Aristona 37TA1274).

Ik heb nu twee doelen:

1) Dvd's kijken op mijn tv vanaf dvdspeler.
2) Muziek vanaf mijn laptop op het surround system luisteren.

Doel 1 lukt me volgens mij al niet omdat ik het vermoeden heb dat dit niet mogelijk is bij mijn tv. Want de enige aansluitingen die daar achterin zitten is voor een SCART-kabel en een aansluiting om kabel-tv te ontvangen. Maar is dit ook niet de video output? Want bij de dvdspeler zit zo'n kabel maar die is aan de andere kant 'gestript'. En bij de de dvdspeler zat ook een kabel met aan twee kanten een SCART-aansluiting maar in de DVD-speler kan ik die niet kwijt.

Doel 2 is dus muziek dat op mijn laptop staat luisteren met het surround systeem. Ik weet niet wat voor kabel je daarvoor nodig hebt. In mijn laptop zitten nu een aansluiting voor oordopjes/boxjes en een soort van microfoon ofzo.

Ik hoop dat iemand met wat wijzer kan maken over wat ik moet kopen of moet doen.

Alvast bedankt,

Wout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan